Köra med dubbla Lmm

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
knoddas
Posts: 259
Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården

Köra med dubbla Lmm

Post by knoddas »

tänkte på en snik konverterad 323 "i mitt fall"

istället som alla andra "snikisar" med 535 lmm,,, köra med dubbla orginal,, å sen "bond" koppla kablarna,,, kanske inte funkar för 5 öre eller inte ger nån sån grej som man vill uppnå... . var bara en tanke som slog mig,,, MVH
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Du tänkte två parallella och sedan lägga ihop signalerna?
knoddas
Posts: 259
Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården

Post by knoddas »

Aaa tror det är så jag mennar:P... tänkte typ prevind varandra,,, från ett rör utte till 2 Lmm brevis varndra å sen ihopp till ett rör igen,,, å sen koppla in båda på samma kabel grejs?.... har för mig jag läst nått i still med det ,,, men kommer inte riktigt ihåg.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Hmm..inget jag skulle ge mig på iaf =P
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Köra dubbla system hade nog funkat bra, Kanske inte vid cranking och prime puls, dvs dubbla duschen. Men men folk med volvo har ju testat deta på k-jet sprut och bevisligen fungerar det , dock ej optimalt :lol:
_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Post by _BeeMeR_ »

Bättre att spänna original LMMarn hårdare istället.. Gjorde
de på min 525:a typ ett halv varv =)

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Post Reply