vilka kablar behövs för att få igång en m50?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
vilka kablar behövs för att få igång en m50?
Försöker få igång en m50b20, men vilka kablar behövs från motorkontakten för att få igång den?
Pump och startmotor är jag på de klara med, men va behövs till?
Pump och startmotor är jag på de klara med, men va behövs till?
Re: vilka kablar behövs för att få igång en m50?
nr 13 bensinpumpdaniel.e wrote:Försöker få igång en m50b20, men vilka kablar behövs från motorkontakten för att få igång den?
Pump och startmotor är jag på de klara med, men va behövs till?
18 start
21 Tändning
sen kan dessa två vara bra men det funkar utan
nr23 oljelampan
nr25 genarator, laddlampan
MVH Daniel
Förstod lite de, kollade på http://www.akgmotorsport.com/usm50swap.html
men vart ska 21an? +12v, jord?
men vart ska 21an? +12v, jord?
daniel.e wrote:Förstod lite de, kollade på http://www.akgmotorsport.com/usm50swap.html
men vart ska 21an? +12v, jord?
21an grön är det tännings ström på från bilens sida, ska ihop med den gröna på motorn!
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Är de någon mer el man ska koppla in förutom de som carlsson skrev om man har en m50 i e30?
Har kopplat in den elen å startat verkar fungera fint.
förutom att starten inte går på tändningen?
Bara om man ger direkt ström på startmotorn varför?
Allt fungerade med m20 motorn, borde väl fungera nu oxå har ju inte rört den elen?
I värsta fall får ja väll koppla in en startknapp
El är inte min grej, så bli inte arga nu
Har kopplat in den elen å startat verkar fungera fint.
förutom att starten inte går på tändningen?
Bara om man ger direkt ström på startmotorn varför?
Allt fungerade med m20 motorn, borde väl fungera nu oxå har ju inte rört den elen?
I värsta fall får ja väll koppla in en startknapp

El är inte min grej, så bli inte arga nu
gunning wrote:Är de någon mer el man ska koppla in förutom de som carlsson skrev om man har en m50 i e30?
Har kopplat in den elen å startat verkar fungera fint.
förutom att starten inte går på tändningen?
Bara om man ger direkt ström på startmotorn varför?
Allt fungerade med m20 motorn, borde väl fungera nu oxå har ju inte rört den elen?
I värsta fall får ja väll koppla in en startknapp
El är inte min grej, så bli inte arga nu
Är den svart/gula kabeln som är till startmotorn! har man den kopplad ska de fungera, gjorde de senast igår på min vinterbil och allt fungerade kanon direkt

#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
ja hade kopplat rätt 
Bara att de satt ngt gammalt defa larm på bilen som bröt signalen mellan nyckeln och säkringsboxen, klippte den och skarvade förbi larmet, funkar fint nu.
Men såklart har ja ngt annat el fel nu
Så fort ja bara nuddar på gasen när bilen är igång så dör motorn?!
Som att den inte skulle få mer soppa å stryper sig själv?
Även om ja håller fullt så verkar de inte bli ngn skillnad, måste va ngn kontakt eller sladd som sitter fel va?
Dem sladdar ja kopplat in är:
nr 13 bensinpump
18 start
21 Tändning
sen kan dessa två vara bra men det funkar utan
nr23 oljelampan
nr25 genarator, laddlampan
Har letat läckage men hitttar inget...
Tycker motorn hackar å går ojämt oxå
Blev massa frågor nu, men ja känner mig helt förvirrad med alla sladdar och kontakter
Mvh

Bara att de satt ngt gammalt defa larm på bilen som bröt signalen mellan nyckeln och säkringsboxen, klippte den och skarvade förbi larmet, funkar fint nu.
Men såklart har ja ngt annat el fel nu

Så fort ja bara nuddar på gasen när bilen är igång så dör motorn?!
Som att den inte skulle få mer soppa å stryper sig själv?
Även om ja håller fullt så verkar de inte bli ngn skillnad, måste va ngn kontakt eller sladd som sitter fel va?
Dem sladdar ja kopplat in är:
nr 13 bensinpump
18 start
21 Tändning
sen kan dessa två vara bra men det funkar utan
nr23 oljelampan
nr25 genarator, laddlampan
Har letat läckage men hitttar inget...
Tycker motorn hackar å går ojämt oxå
Blev massa frågor nu, men ja känner mig helt förvirrad med alla sladdar och kontakter

Mvh
det står nummer vid varje stift annars kolla på e30.de där finns bilder steg för steg hur man trycker i andra motorer i E30.
här är den översatt med google det är lite mongo översättning men man fattar
http://translate.google.se/translate?u= ... =&ie=UTF-8
här är den översatt med google det är lite mongo översättning men man fattar

http://translate.google.se/translate?u= ... =&ie=UTF-8
kolla faq på tpc där finns en guide till hur man monterar getrag i volvo motorn är inte svårare än några slangar 5kablar och bygga egna motorfästen. kolla min garaget sida där finns lite bilder på motor fästen osv.BPM wrote:Okej, det är såpass fint!
Då ska jag nog kunna förstå det när jag ser det.
Detta gäller M50 ---> Volvo men principen är densamma.