Haha sådär hände det för mej på en gammal e30 318 med m40 motor när jag stog o stekte en stund sen stängde jag av bilen o pang fullt med vitrök o skollhett vatten över benet på mej och polarn , dock finns det ej slangar där , brukar va kylarn eller något som spricker då det är i plast. kylarn går o byta =)
Ja det small till rätt bra, trodde det var kortis eller något först men man könde ju glykolen efter ett par sek.
Tror det var pga att jag körde en liten sväng först med värmereglaget avstängt helt, sen när jag väl drog på det vart motortempen 101 grader då jag stått på tomgång och grejat lite.
Blev väl sån tryckskillnad när man vred på kan jag tänka mig. Annars brukar jag ha värmereglaget på lite hela tiden så det inte blir sånna tryckskillnader.
Blir till att sanera glykolfilm på allt inne i bilen först, som om man inte hade annat att göra med den där bilen
Jaja kan ju passa på att demontera AC nu då
har hänt för mig 2ggr en gång i en mb 190 då skollade jag foten fick värsta blåsorna. Andra gången i en 240 turbo när jag var ute å provkörde fixade lite med tändning och laddtryck så när jag drar ur den på 3an såkänner jag nått på benet och rutorna immar igen på typ 1sec jag sliter upp benen i stolen för att inte bränna mig amtidigt som jag ligger 140 på en 50 väg gick bra som tur var
Antar det e själva värmeelementet som pajar.
Kollar man på realoem finns endast 2olika artickelnummer kollade en 325 -89 och min 325e 85 de hade båda samma 2 artickelnummer.
Verkar vara något med "insug plastic" eller "insug aluminium" vad det nu betyder..??
Thörn wrote:Antar det e själva värmeelementet som pajar.
Kollar man på realoem finns endast 2olika artickelnummer kollade en 325 -89 och min 325e 85 de hade båda samma 2 artickelnummer.
Verkar vara något med "insug plastic" eller "insug aluminium" vad det nu betyder..??