Page 1 of 1

Lmm och oljeretur på e30 Turbo?

Posted: 05 Jul 2006, 12:42
by Langoo
Hej!

Jag håller på med min konvertering här hemma och har kommit till det steg när jag ska sätta på dem sista delarna. Frågorna lyder:

-Var ska man borra oljereturen?

-Ska luftmängdsmätaren sitta på turbosidan, via ett rör ifrån turbinhuset?

Skulle gärna vela ha bilder eller liknaden trådar där man kan se hur ni har gjort. :P

Bilen är en e30 320 -88.

MVH Robin

btw Måste man ha skruvat fast alla skruvarna på grenröret eller kommer det att läcka avgaser om man itne gör det, jag kommer inte åt en skruv då grenröret blockerar för mig att sätta på muttern :?

Re: Lmm och oljeretur på e30 Turbo?

Posted: 05 Jul 2006, 14:23
by Zwofurti
Langoo wrote:Hej!

Jag håller på med min konvertering här hemma och har kommit till det steg när jag ska sätta på dem sista delarna. Frågorna lyder:

-Var ska man borra oljereturen?

-Ska luftmängdsmätaren sitta på turbosidan, via ett rör ifrån turbinhuset?

Skulle gärna vela ha bilder eller liknaden trådar där man kan se hur ni har gjort. :P

Bilen är en e30 320 -88.

MVH Robin

btw Måste man ha skruvat fast alla skruvarna på grenröret eller kommer det att läcka avgaser om man itne gör det, jag kommer inte åt en skruv då grenröret blockerar för mig att sätta på muttern :?


Returen kan du sätta antingen i blcoket eller i tråget, men bäst i blocket, sök så hittar du mer.

lmm, verkar funka olika för alla, antingen tryck eller sugsida, testa dig fram.

och självklart måste du skruva fast grenröret om det inte ska läcka eller hur menar du?


och har du mktläckage före turbon får du inte mkt laddtryck.

Re: Lmm och oljeretur på e30 Turbo?

Posted: 05 Jul 2006, 16:01
by Langoo
Zwofurti wrote:Returen kan du sätta antingen i blcoket eller i tråget, men bäst i blocket, sök så hittar du mer.

lmm, verkar funka olika för alla, antingen tryck eller sugsida, testa dig fram.

och självklart måste du skruva fast grenröret om det inte ska läcka eller hur menar du?


och har du mktläckage före turbon får du inte mkt laddtryck.


Jag menar dem 12 skruvarna som ska ha muttrar på sig när man spänner fast grenröret. jag har bara 11 iskruvade då jag inte kommre åt den sista. Så menade jag :P

Du vet ingen bra tråd där det står hur man vanligast gör med oljan och lmm med bilder :P

Re: Lmm och oljeretur på e30 Turbo?

Posted: 05 Jul 2006, 17:51
by NORMIND
Langoo wrote:
Zwofurti wrote:Returen kan du sätta antingen i blcoket eller i tråget, men bäst i blocket, sök så hittar du mer.

lmm, verkar funka olika för alla, antingen tryck eller sugsida, testa dig fram.

och självklart måste du skruva fast grenröret om det inte ska läcka eller hur menar du?


och har du mktläckage före turbon får du inte mkt laddtryck.


Jag menar dem 12 skruvarna som ska ha muttrar på sig när man spänner fast grenröret. jag har bara 11 iskruvade då jag inte kommre åt den sista. Så menade jag :P

Du vet ingen bra tråd där det står hur man vanligast gör med oljan och lmm med bilder :P


en polare hade samma fel på sitt grenrör... du får ta och börja med den muttern sen sätta dit dom andra... kan vara bra att ha alla på plats så det inte läker vilket det troligen kommer göra efter ett tag...

Posted: 12 Jul 2006, 22:46
by Dofilus
om du menar att muttern tar i pipan och den inte går att skruva på så sätt dit en insexbult med rund skalle så kanske det går.