xelerators 325IM Turbo -90..PLENUMSDILEMMA 24/9..
Posted: 30 Jun 2006, 09:30
Ja nu e de väl dags för mig att slänga ihop en projekttråd då...
I grunden är bilen en 325I -90 som jag har byggt lite på ..
Utvändigt:
*Diamantsvartmetallic lack
*M-Tech II front + DTM läpp
*M-Tech II akter
*M-Tech II dörrbreddare
*M3 E36 look sidokjolar
*E30 325 orig. Bagageluckesläpp
*Ögonlock
*Svarta njurar
*Mörktonade baklampor samt mörktonade vita sidoblinkers
*Mörka främre blinkers gjort i mörkt plexiglas
*Tonade rutor
*Specialgjorda framlysen med angeleyes
*Sänkt 40/40 (ser inte ut som 60/40 tycker jag)
*Ställbar fjäderbensstag i aluminium
*RH ZW1 2-delade splitfälgar, 8-10x17 (däckbredd 215 och 235 )
Invändigt:
*Komplett sportinredning, proffesionellt omsytt i svart och grått hos sadelmakare
*Dörrsidor omgjorda i samma stil som sätena med extra högtalare
*Omgjorda högtalarhus vid fotstöd
*Omgjord hatthylla
*Momo Race sportratt och belyst M-knopp
*Extramätare för laddtryck, oljetryck, oljetemp,volt etc
Motor o drivlina:
*Helrenoverad M20B25
*Svarvade kolvar, kompressionsförhållande 8.0:1
*Oljesprut på kolvarna
*Oringat block
*Elring topplockspackning
*12:9 topplocksbultar
*Portad topp
*Khöler kam, 288 graders
*Bosch ”968” spridare, 465cc@3.8bar
*Denso 260 LPH supra bränslepump
*Pulssplitgrenrör
*T04/T3 turbo
*3” downpipe i rostfritt, samt 3” avgas med 1 dämpare
*46 mm wastegate
*50mm Rosenkranz dumpventil
*Annan kylare med svetsade alugavlar
*Ombyggt evo6 IC
*MS bränsle och tändning
*Orig. växellåda med kortade växellägen
*25 % diffbroms
Allt har inte gjorts än, det kommer sakta men säkert ...
Annat som även kommer:
*Uppgraderade bromsar, ev willwood ok med svarvade M5 -95 skivor, dock ej säkert
*Halvbur, ev. fullbur
*FIA godkända sitta still stolar, ev 2 st Sparco PRO2000
*Fuelcell, så basen åker ;(
*Ombyggnad av bakvagnen för bättre hjulvinklar
*Ny väghållningssats
*Nya bussningar
Sponsorer:
DNS-trading
I grunden är bilen en 325I -90 som jag har byggt lite på ..
Utvändigt:
*Diamantsvartmetallic lack
*M-Tech II front + DTM läpp
*M-Tech II akter
*M-Tech II dörrbreddare
*M3 E36 look sidokjolar
*E30 325 orig. Bagageluckesläpp
*Ögonlock
*Svarta njurar
*Mörktonade baklampor samt mörktonade vita sidoblinkers
*Mörka främre blinkers gjort i mörkt plexiglas
*Tonade rutor
*Specialgjorda framlysen med angeleyes
*Sänkt 40/40 (ser inte ut som 60/40 tycker jag)
*Ställbar fjäderbensstag i aluminium
*RH ZW1 2-delade splitfälgar, 8-10x17 (däckbredd 215 och 235 )
Invändigt:
*Komplett sportinredning, proffesionellt omsytt i svart och grått hos sadelmakare
*Dörrsidor omgjorda i samma stil som sätena med extra högtalare
*Omgjorda högtalarhus vid fotstöd
*Omgjord hatthylla
*Momo Race sportratt och belyst M-knopp
*Extramätare för laddtryck, oljetryck, oljetemp,volt etc
Motor o drivlina:
*Helrenoverad M20B25
*Svarvade kolvar, kompressionsförhållande 8.0:1
*Oljesprut på kolvarna
*Oringat block
*Elring topplockspackning
*12:9 topplocksbultar
*Portad topp
*Khöler kam, 288 graders
*Bosch ”968” spridare, 465cc@3.8bar
*Denso 260 LPH supra bränslepump
*Pulssplitgrenrör
*T04/T3 turbo
*3” downpipe i rostfritt, samt 3” avgas med 1 dämpare
*46 mm wastegate
*50mm Rosenkranz dumpventil
*Annan kylare med svetsade alugavlar
*Ombyggt evo6 IC
*MS bränsle och tändning
*Orig. växellåda med kortade växellägen
*25 % diffbroms
Allt har inte gjorts än, det kommer sakta men säkert ...
Annat som även kommer:
*Uppgraderade bromsar, ev willwood ok med svarvade M5 -95 skivor, dock ej säkert
*Halvbur, ev. fullbur
*FIA godkända sitta still stolar, ev 2 st Sparco PRO2000
*Fuelcell, så basen åker ;(
*Ombyggnad av bakvagnen för bättre hjulvinklar
*Ny väghållningssats
*Nya bussningar
Sponsorer:
DNS-trading