Page 1 of 1

Hur länge hänger Biltemas "torra" spole med?

Posted: 28 Jun 2006, 15:17
by kallevedlund
Kör nu med Biltemas "torra" spole och har misständningar vid 5500 varv och 1.3 bar...

Någon som vet ungefär när den kastar in handduken?

Dumt o investera i en dyrare spole om det inte behövs...

Posted: 28 Jun 2006, 16:01
by Erki87
det undrar jag med...

ska inhandla spolar till mitt sprut och vet inte vad jag ska köpa...
vill inte köpa någe värsting grejjor heller...

mvh Eric

Re: Hur länge hänger Biltemas "torra" spole med?

Posted: 28 Jun 2006, 16:26
by johankihl
skurt wrote:Kör nu med Biltemas "torra" spole och har misständningar vid 5500 varv och 1.3 bar...

Någon som vet ungefär när den kastar in handduken?

Dumt o investera i en dyrare spole om det inte behövs...


Eftersom lambdan inte stämmer (läckage) Kan det vara så att den går så oerhört fett så den inte orkar tända. Vänta med att byta spole tills den är mappad efter ordning!

Posted: 28 Jun 2006, 16:27
by peppe
Vet att det bromsats 580hk på en 4cylindrig maskin. Sedan så är ju frågan vad du driver dom med?

Jag andvänder dom ihop med VEMS, har dock inte fått utvärdera dom ännu.

Re: Hur länge hänger Biltemas "torra" spole med?

Posted: 28 Jun 2006, 22:23
by kallevedlund
johankihl wrote:
skurt wrote:Kör nu med Biltemas "torra" spole och har misständningar vid 5500 varv och 1.3 bar...

Någon som vet ungefär när den kastar in handduken?

Dumt o investera i en dyrare spole om det inte behövs...


Eftersom lambdan inte stämmer (läckage) Kan det vara så att den går så oerhört fett så den inte orkar tända. Vänta med att byta spole tills den är mappad efter ordning!


Läckaget är nu fixat så vi får ta en omgång i helgen :wink:

Posted: 29 Jun 2006, 10:30
by _BeeMeR_
peppe wrote:Vet att det bromsats 580hk på en 4cylindrig maskin. Sedan så är ju frågan vad du driver dom med?

Jag andvänder dom ihop med VEMS, har dock inte fått utvärdera dom ännu.


Jag vet en som bromsat till 1100hk i en volvo fyra me sånna spolar..

///zemrén

Posted: 29 Jun 2006, 12:26
by Mattias Sandgren
Observera att det är stor skillnad på tändförstärkare och tändsteg.
1100 hk då snackar vi tändförstärkare, typ MSD.

Posted: 29 Jun 2006, 16:09
by peppe
Synd att MSD inte har något maffigt eftermarknads sprut, det hade varit coolt.

Fast det kanske dom har?

Posted: 01 Jul 2006, 15:15
by YBP
Cosworth motorene sliter med å få kraftig nok tenning, og vet av flere som bruker denne med godt resultat.






_BeeMeR_ wrote:
Jag vet en som bromsat till 1100hk i en volvo fyra me sånna spolar..

///zemrén



Link til mer info om den volvomotoren/bilen?