turbo e30 läcker olja (packbox) ?!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
turbo e30 läcker olja (packbox) ?!
har problem med att min turbo e30 läcker en del olja
d ser ut o komma mellan växellådan o motorn , precis mellan där.
alla packboxar är bytta osv..
jag tror ändå att d har me packboxen vid vevaxeln att göra den som sitter bak på motorn !
läste nånstans att man måste sätta nya packboxen på exakt samma ställe där den gamla gjort ett spår i veven , mistänker att min sitter nån mm fel
finns d nån tätningsmedel man kan använda sej av för just packboxar ?
d ser ut o komma mellan växellådan o motorn , precis mellan där.
alla packboxar är bytta osv..
jag tror ändå att d har me packboxen vid vevaxeln att göra den som sitter bak på motorn !
läste nånstans att man måste sätta nya packboxen på exakt samma ställe där den gamla gjort ett spår i veven , mistänker att min sitter nån mm fel
finns d nån tätningsmedel man kan använda sej av för just packboxar ?
-
bubbel wrote:hur är din vevhusvent? tänkte ifall den trycker ur oljan vid laddtryck, jag hade det problemet efter jag monterat turbo p.g.a för liten vevhusburk. fixade ventilationen och oljeläckaget borta.
kom olja mellan motor o låda, byte p-boxar o oljetrågspackning men problemet låg inte där.
kunde ju ha vart så, men den trycker ej ur nån olja ur vevhus venten, bara oljedimma , vilket borde va normalt tycker jag
evil-one wrote:bubbel wrote:hur är din vevhusvent? tänkte ifall den trycker ur oljan vid laddtryck, jag hade det problemet efter jag monterat turbo p.g.a för liten vevhusburk. fixade ventilationen och oljeläckaget borta.
kom olja mellan motor o låda, byte p-boxar o oljetrågspackning men problemet låg inte där.
kunde ju ha vart så, men den trycker ej ur nån olja ur vevhus venten, bara oljedimma , vilket borde va normalt tycker jag
det gjorde min också, oljan hittade en annan väg ut
bubbel wrote:evil-one wrote:bubbel wrote:hur är din vevhusvent? tänkte ifall den trycker ur oljan vid laddtryck, jag hade det problemet efter jag monterat turbo p.g.a för liten vevhusburk. fixade ventilationen och oljeläckaget borta.
det gjorde min också, oljan hittade en annan väg ut
fyfan hur fixade du problemet då ?