Page 1 of 4
Doktorn
Posted: 27 Sep 2009, 01:43
by B00ST
Eller Henrik Braun välhängd som en belgisk hamster har idag bromsat 975hk och 1170nm ur sin m5 knota.. Och det är en dag i morgon oxå??.. GRATTIS!!!
Re: Doktorn
Posted: 27 Sep 2009, 02:05
by Grooverhound
B00ST wrote:Eller Henrik Braun välhängd som en belgisk hamster har idag bromsat 975hk och 1170nm ur sin m5 knota.. Och det är en dag i morgon oxå??.. GRATTIS!!!
De komemr bli en arg Haj
Re: Doktorn
Posted: 27 Sep 2009, 02:53
by Doktorn
B00ST wrote:Eller Henrik Braun välhängd som en belgisk hamster har idag bromsat 975hk och 1170nm ur sin m5 knota.. Och det är en dag i morgon oxå??.. GRATTIS!!!
Tack!!!
Jag är glad som en speleman som fått motor på positivet!
Har den fantastiska fördelen att ha pinalerna i Martin Lundkvist`s dyno och han Och Vesa som den dynamiska tuner duon! Jag står mest och flinar och håller med om positiva förändringar såsom mer laddtryck osv
ViPec och supporten som finns är fanimig bra skit!!!
Var egentligen nöjd med dagens resultat;
975hk 6500 rpm
1170nm 5800rpm
2 bar
Men vafaan, 1000 gränsen är ju snubblande nära!
MEN motorn är hel och lämnar mer pulver än jag nånsin kommer behöva..
Får suga på det lite, den får hänga i dynon lite till
Posted: 27 Sep 2009, 03:14
by mbma
klart du ska spräcka 1000 gränsen så vi får sådan räzer i karlshamn också;)
Posted: 27 Sep 2009, 08:41
by Pitbull
Grattis Henrik.
Det var kul att se din maskin i bänken. =)
Som sagt, jag diggar ditt grenrör.
Posted: 27 Sep 2009, 09:18
by Bmwandreas
Ladda på lite till. Grattis att det funkar!
Posted: 27 Sep 2009, 09:38
by Grefven
helt sjukt.
Posted: 27 Sep 2009, 10:07
by Codac
Grattis freunde!!
Posted: 27 Sep 2009, 10:29
by m_ellisson
Fyfan grattis!
Posted: 27 Sep 2009, 10:34
by Grefven
1014hk och 12xx i vrid vid 2,1bar.
galet. doktorn är färdig för denna gången.
Posted: 27 Sep 2009, 10:39
by jorgen
Grattis! alltid bra att kunna göra snabba omkörningar
Posted: 27 Sep 2009, 10:43
by Oscarr
Fina siffror! 1000hk är en magisk gräns. Grattis!
Posted: 27 Sep 2009, 10:46
by Grefven
Posted: 27 Sep 2009, 10:56
by JimmyA
bra med mos !
det var ju inte lilla kylfläkten dom hade i det rummet
Posted: 27 Sep 2009, 11:24
by nicke.t
va är det som sitter på insugskammen.?
Posted: 27 Sep 2009, 11:33
by Grefven
det är utsuget. insläppet sitter i taket framför maskin. blir som i en vindtunnel i det rummet. fläkten kan blåsa kläderna av folk. provades på en tjej i kjol på sidsommar =)
Posted: 27 Sep 2009, 11:36
by Martin Lundkvist
Vi ökade laddet lite mer på varv för att snygga till kurvan lite, då blev lämnade hon 1018.9hk vid 6300rpm 1215nm 5800rpm 2.1bar. Bänken kördes med 600varv/s svep.
Funkar fin fint med mekanisk bränslepump och fördelare
Även väldigt glad över de orginal plenumet och insug, skiljer bara 20 grader mellan avgas temparna.