Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 26 Jun 2006, 14:46
Vart får man tag i en alpina front till e30?
behöver inte vara original utan även i glasfiber.
bye
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 26 Jun 2006, 14:47
jag har en med dålig passform som du kan få för en 500:-
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 26 Jun 2006, 14:49
vad menas med dålig passform?
lackad?
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 26 Jun 2006, 15:22
Erki87 wrote: vad menas med dålig passform? lackad?
Min har dålig passform om du frågar mig. Och med det menas att den är både för kort på sidorna och helt bynglig på ovan sidan där man ska skruva fast den.
Eller hur man nu ska förklara det. Min är iaf för kort för att möta hjulhusens linjer, flyttar man den längre in går den inte att skruva fast.
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 26 Jun 2006, 15:23
okej då tror jag inte jag vill ha den...
är det ingen som vet någon firma som gör?
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 26 Jun 2006, 15:51
jo som peppe säger så är min för kort för att möta hjulhusen, men me lite modd så går den å få fixad.
annars så har jpc composite för 1500(dock krävs lite modd på dom också men inte lika farligt)
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 26 Jun 2006, 16:39
Ja, synd att dom är lite små störda. För det är med lätthet en av dom finare fronterna till E30.
Hmm, man kanske skulle ha moddat sin en gång för alla senare?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 26 Jun 2006, 18:41
Finns det nån bra bild?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 26 Jun 2006, 20:15
på?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 26 Jun 2006, 20:18
En Alpinafront =)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 26 Jun 2006, 20:35
eller min tråd
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 26 Jun 2006, 20:36
Ja, eller varför inte min egen? Ibland är man fan korkad. Skyller på febern jag lever med idag
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 26 Jun 2006, 20:56
hehe ernst!