M&M's e30's m50b25tic/m62b44tic
Posted: 22 Sep 2009, 20:14
Efter jag böt bort min honda crx mot en Bmw 540 så har jag sen dess haft märket bmw som favorit.
Han avverka ett par stycke e30 innan jag bestämde mej förra sommaren för att jag ville en lite "finare" bil.
Valet vart självklart en bmw men vilken? Pratade me polare om bra alternativ osv,bestämde mej till sist att jag skulle satsa på en bmw e36.
Det fick bli en 325:a från år 1994. Med en hel del rost, bulor och utan motor o drivlina..Detta var i början av januari 2009.
Resten av året har mest gått trögt att få fram pengar då denna hobby oftast visat sej vara ganska dyr..
Just nu i dagsläget så står jag me bil o motor..o planerna ÄR att bilen ska vara klar till kommande sommar. Blir nog inte så mycket tanke på lacken utan jag kommer mest att satsa på motorn..går i tankar på mattsvart men får se.
Har inte velat spekulerat i hur mycket pengar som kommer att läggas ner men en hel del 1000-lappar kommer det att bli.
Planen me bilen är att få runt 400-500hk, ska som sagt bli en gatbil o vad jag har fatta när man läst runt i olika trådar så räcker det me 350-400hk för att svänga o köra rakt fram.
Motorspec: M50b25 ickevanos
Bottendel:
Nya vev/ramlager
*Nya packningar o pack-boxar
*ARP topplocksbult
*12´9 kvalite på dem flesta bultarna i motorn.
*Egenmoddat oljetråg för m20 lutning
*MLS packning
Topp:
*Lätt portad
*Dubbla insugskammar
*mirafräst ventiler
Övrigt:
Tillverka eget grenrör
Schwitser sb300
60mm kina wastegate
990cc precision spridare
Nukerail
Nuke BTR
Dubbla walbro 255 in-tank
ZF-låda
Styrsystem: MSv3
sniikcoilovers runt om.. från TA Technix höj o sänkbara.
Kommer att byta dem flesta bussningarna runt om i bilen..till powerflex eller delrin..
Bilder:
Här e den precis nytvättat efter att ha stått ute hela vintern.
Började riva ur motorn nu efter som jag inte fått igång den o ska bygga turbo nu i vinter.
Testmonterade en fälg av dem nya som jag ska använda nästa säsong..snyygt värre blev det!
Mer bilder kommer till helgen då motorn skall tas isär.
Mvh
[/u]
Han avverka ett par stycke e30 innan jag bestämde mej förra sommaren för att jag ville en lite "finare" bil.
Valet vart självklart en bmw men vilken? Pratade me polare om bra alternativ osv,bestämde mej till sist att jag skulle satsa på en bmw e36.
Det fick bli en 325:a från år 1994. Med en hel del rost, bulor och utan motor o drivlina..Detta var i början av januari 2009.
Resten av året har mest gått trögt att få fram pengar då denna hobby oftast visat sej vara ganska dyr..
Just nu i dagsläget så står jag me bil o motor..o planerna ÄR att bilen ska vara klar till kommande sommar. Blir nog inte så mycket tanke på lacken utan jag kommer mest att satsa på motorn..går i tankar på mattsvart men får se.
Har inte velat spekulerat i hur mycket pengar som kommer att läggas ner men en hel del 1000-lappar kommer det att bli.
Planen me bilen är att få runt 400-500hk, ska som sagt bli en gatbil o vad jag har fatta när man läst runt i olika trådar så räcker det me 350-400hk för att svänga o köra rakt fram.
Motorspec: M50b25 ickevanos
Bottendel:
Nya vev/ramlager
*Nya packningar o pack-boxar
*ARP topplocksbult
*12´9 kvalite på dem flesta bultarna i motorn.
*Egenmoddat oljetråg för m20 lutning
*MLS packning
Topp:
*Lätt portad
*Dubbla insugskammar
*mirafräst ventiler
Övrigt:
Tillverka eget grenrör
Schwitser sb300
60mm kina wastegate
990cc precision spridare
Nukerail
Nuke BTR
Dubbla walbro 255 in-tank
ZF-låda
Styrsystem: MSv3
sniikcoilovers runt om.. från TA Technix höj o sänkbara.
Kommer att byta dem flesta bussningarna runt om i bilen..till powerflex eller delrin..
Bilder:
Här e den precis nytvättat efter att ha stått ute hela vintern.
Började riva ur motorn nu efter som jag inte fått igång den o ska bygga turbo nu i vinter.
Testmonterade en fälg av dem nya som jag ska använda nästa säsong..snyygt värre blev det!
Mer bilder kommer till helgen då motorn skall tas isär.
Mvh
[/u]