Page 1 of 1
bygga 2,7l på en 325iX??
Posted: 20 Sep 2009, 18:50
by BigMack
polaren är väldigt inne på att bygga en 2,7l motor till sin e30 iX touring men då kommer genast frågan om det går nått vidare. saken är den att han kommit över ett eta block och frågan är då givetvis om det går att para det med iX tråget och oljepumpen och givetvis även med toppen.
Posted: 20 Sep 2009, 19:16
by staffan
oljepumpen på ix en tar olja från returen också. på en m20 så är returventilen gängad i blocket. på ix blocket är det 2 st m6 som håller pumpen där. = ett problem
ix blocket har grövre motorfästsbultar i blocket också.= ett litet problem till.
varför inte bara fixa till ix blocket som det är till en smarrig 3 literspuffra...
Posted: 20 Sep 2009, 23:29
by e30 344i
Jag har 2,7ix tog bara diesel veven, så är väl bara o stoppa
i eta veven o stakarna. så har han ju 2,7..
Mvh..
Posted: 23 Sep 2009, 19:43
by Carlsson
går det att stoppa i m50 eller t.o.m s50 i IX ??? hur stämmer tråg och fästen osv mot m50/s50 någon som provat? hade ju varit så ballt med en 300hk ix med s50 på isen

Posted: 24 Sep 2009, 17:04
by Dragon
Carlsson wrote:går det att stoppa i m50 eller t.o.m s50 i IX ??? hur stämmer tråg och fästen osv mot m50/s50 någon som provat? hade ju varit så ballt med en 300hk ix med s50 på isen

Klart de går med båda alternativen men framdiffen ville inte leka så länge med s50 iallafall.
Posted: 24 Sep 2009, 17:38
by m5micke
Undra om jag inte sett en IX med en M motor. För mig att de va en salu annons

Posted: 24 Sep 2009, 17:43
by stecka
jo de har funnits en ix med s50 för nåt år sen till salu.
Har för mig att en va med i plastnytt för en massa år sen med s50 oxå kanske samma
Posted: 25 Sep 2009, 07:29
by Dragon
Min gamla ix med vässad s50 har varit till salu för ett par år sen dock ombyggd till Rwd då framdiffen ville rasa hela tiden.
Den stod då skriven på nån i Tornedalen i våras men ingen som besiktat den sedan den jag gjorde innan jag sålde bilen vidare.
Posted: 26 Sep 2009, 21:32
by Franzén
Framdiffarna på IX:arna håller ju knappt för motorer i grundutförande så den håller troligen inte bättre med mer mos.
Troligen det sämsta BMW har hittat på genom modelltiderna.
Man skulle vart lite finurlig och mocklat dit nå´n AUDI drivlina av rang, då skulle man kunna mosa på rätt bra sen.

Posted: 26 Sep 2009, 21:37
by Bmw*Alex
Franzén wrote:Framdiffarna på IX:arna håller ju knappt för motorer i grundutförande så den håller troligen inte bättre med mer mos.
Troligen det sämsta BMW har hittat på genom modelltiderna.
Man skulle vart lite finurlig och mocklat dit nå´n AUDI drivlina av rang, då skulle man kunna mosa på rätt bra sen.

ammen höööva tänk en audi 100 quattro lina
mvh
Posted: 27 Sep 2009, 11:45
by Carlsson
Bmw*Alex wrote:Franzén wrote:Framdiffarna på IX:arna håller ju knappt för motorer i grundutförande så den håller troligen inte bättre med mer mos.
Troligen det sämsta BMW har hittat på genom modelltiderna.
Man skulle vart lite finurlig och mocklat dit nå´n AUDI drivlina av rang, då skulle man kunna mosa på rätt bra sen.

ammen höööva tänk en audi 100 quattro lina
mvh
bmw´s 4wd ska väl vara samma prylar som sierra cossie har jag hört och dom pallar ju endel mos