Page 1 of 9
Ludde's M50 2,8 Turbo 10,72/205km/h!n FILM s.8
Posted: 24 Jun 2006, 20:20
by Ludde
motor:
M50 b25 block stressborrat och toppdäckat 84,5mm
Alla lager, packningar och packboxar nya
328 vev,polerad,riktad, balanserad med tryckplatta,svänghjul,triggerskiva,remskiva
PPF Stödgördel
ARP bult till ramlager
ARP bultar till toppen
X3M H-profil stakar med ARP bultar inlämnade för viktjustering
ROSS racing Pistons
Ny oljepump
ppf oljepumps axel
Toppen är portad,mirafräst,planad o.s.v
Dubbla insugskammar
PPF racing kamkedjor
PPF fuelrail
Walbro pump som pumpar till
catch tank sen
Aeromotive eliminator pump
Aeromotive bränsle filter
Aeromotive BTR
1600cc spridare
Autronic sm4
MSD dis4 plus
MSD dubbelspolar
MSD Engine Knock Alert System
Innovate LM-1 bredbandslambda
PPF 60mm Wastegate
PPF 75mm dumpventil
Precision SC 61 0.82 A/R på avgashus t04s kompressorkåpa 4" in, 2,5" ut
ppf grenrör
3,5" downpipe
3,5" rostfritt avgas med en fullflödes dämpare
Tryckrör i 3"rostfritt
Sachs 618 med 4 puckad sinterlamell
Lite lättat M20 svänghjul
m3 bakvagn
ZF låda
El vattenpump
8,0:1 i komp
mer bilder kommer när ja börjat plocka ihop motorn är lite kvar att inhandla...
karossen:
xenon 10 000k
M3 Front
M3 speglar
M3 bakspoiler
M3 kjolar
Riegers M3 gt läpp
Reigers infinity 2 vinge
Reigers Bakrute spoiler
Reigers ögonlock
sänkt 60/40
M5 fälgar
kommer köpa nya dämpare runt om.
Aeromotive A1000, BTR, Filter, turbo, MSD Dis 4, El vattenpump.
[/img]
insugskam görs om till avgaskam
Posted: 24 Jun 2006, 22:05
by niklas g
låter som det blir en grym kärra det där
Posted: 24 Jun 2006, 22:26
by _Kalle_
ballt projekt !
Väldigt lik "Bmw_fredde"s exteriört men det är skitsnyggt.
Posted: 24 Jun 2006, 22:33
by wuffee
väldigt nice.. väldigt nice.. undra om min e36 ska få en turbo behandlig också måntro.. man blir sugen när man läser receptet!
Posted: 26 Jun 2006, 11:56
by bmw_fredde
_Kalle_ wrote:ballt projekt !
Väldigt lik "Bmw_fredde"s exteriört men det är skitsnyggt.
Posted: 26 Jun 2006, 14:04
by Ludde
Posted: 09 Jul 2006, 13:07
by Ludde
Nu har ja hämtat blocket från stressborrning och vevpartiet från balansering, kan säga att stakarna var perfeckta så långt deras maskin kunde mäta (+/- 0,5g gjorde alltså inget med dom.
Posted: 06 Aug 2006, 19:06
by Tyson
Hur går det med bilen? Något nytt ?
Posted: 07 Aug 2006, 18:14
by Ludde
håller på o slipa in kolvringar tråktigt o jobbigt
men snart blir det o plocka ihop bottendelen
har byggt lite snik till sommaren i väntan på den andra motorn
http://video.google.com/videoplay?docid=810669680900140970
Hallu
Posted: 25 Sep 2006, 21:32
by bmwåland
Funkar de bra me turbo på en 2,8 vanos ? har en lika dan motor ja med och funderar på turbo men men int så många som bygger på 2,8 så undrar om de funkar bra??
Re: Hallu
Posted: 25 Sep 2006, 22:26
by Tysken
bmwåland wrote:Funkar de bra me turbo på en 2,8 vanos ? har en lika dan motor ja med och funderar på turbo men men int så många som bygger på 2,8 så undrar om de funkar bra??
Blocket på 328 å 528 är ju orginal av aluminium, därför använder alla 325 eller 525 block, dvs. m50b25 som är i gjutjärn, precis som ludde. Ang. vanos går det nog att styra det med vissa eftermarknadssprut, men det verkar krångligt och därför låser de flesta den.
Posted: 26 Sep 2006, 11:20
by Ludde
som tysken säger aluminium blocket är vekt, men vanosen går säkert o andvända om du kan styra den med nåt, kör just nu 325 vanos turbo å det funkar fint.
Posted: 26 Sep 2006, 12:08
by DanneE
Fälgarna passar grymt bra på bilen.
Vilken tum ? bredd ? nån mer bild kanske ?
Posted: 26 Sep 2006, 18:27
by Overcharged
är inte vanosen bara av/på vid ett visst varvtal?
i så fall kan det ju inte vara svårt att styra?
är väl bara att ta en utgång från styrsystem som slår till vid ett visst varvtal... eller har jag helt fel nu
Hallo
Posted: 26 Sep 2006, 21:17
by bmwåland
aa e vällan bara handla en m50b25 motor och 328 vev nu då och börja bygga.....i vinter...har en 328 95 nu men e bruks bil de så....
Posted: 26 Sep 2006, 23:33
by Ludde
18" 8,5 breda ska pulver lackas vita sen lägger ja in bild
Posted: 27 Sep 2006, 04:08
by Fido85
Overcharged wrote:är inte vanosen bara av/på vid ett visst varvtal?
i så fall kan det ju inte vara svårt att styra?
är väl bara att ta en utgång från styrsystem som slår till vid ett visst varvtal... eller har jag helt fel nu
jooo vanos kommer på vid högre varven...men att styra? ingen aning