Page 1 of 1
hvilken typ m20b25
Posted: 23 Jun 2006, 19:15
by 325iTurbo
Hej, jag er inte så flink i svenska, men min motor står i en 323i bil som jag kjøpte. motor er vell fra en eller annen 325i. har funnet ut fra styreenheten at motoren er 2.5l 1990-1992
och the var katalysator. på eksosanlegget. hvar kan jag finne motorkoden og eller finne info på nettet? Da jag har hørt at m20b25 ny typ med kat. er 8:8:1 i komp? og utan kat 9:7:1 i komp. hvordan finner jag ut av det?
Och om det er 8:8:1 i komp, hva trenger jeg for och kjøre med 0,8 -1.0 bara ?
komp test
Posted: 23 Jun 2006, 22:48
by 325iTurbo
Målte idag at dt var nesten 30 kg/cm2, hva vil det si? noen som kan regna dt ut?
Re: hvilken typ m20b25
Posted: 24 Jun 2006, 05:21
by Morten
325iTurbo wrote: hvar kan jag finne motorkoden og eller finne info på nettet?
Hei,hvis motoren din er nyere enn 1988 er det 8.8:1 i komp på den.
Det står motornr på den lille maskinerte flaten under der dynamofestet er på blokka.Det skal også stå et årstall på blokka rett over starteren ca.
Mvh
Posted: 24 Jun 2006, 17:55
by 325iTurbo
Takk takk:):)
Skal sjekke hva det står der.
Funker det og bruke stemplene da, skal turbo konvertere og ladde på 0,8-1bar fåreløpig. Fikk beskjed at jeg kunne bruke orginal topp pakningen om jeg ikke sku ladde mer en 1bar, stemmer det?
Og kom gjerne med tips og ide`er
Posted: 25 Jun 2006, 02:44
by 325iTurbo
Fant at det sto på blokka over starteren: BMW 127 89 21 120 87
Og nummeret på hjernen fant jeg BMW 2.5L 19-92
:/
Posted: 25 Jun 2006, 07:28
by 325iTurbo
fant denne infoen:
M20 B25Kat Kat-Version, 170 PS, komp 8,8:1, DME 1.3, Normalbenzin 1986-92
Virker slik at alle med kat fra 86 til 92 er 8:8:1 i komp?
fant på:
http://kunden.elbe-network.de/www.editi ... W-Buch.htm
Posted: 25 Jun 2006, 10:27
by Morten
325iTurbo wrote:
Virker slik at alle med kat fra 86 til 92 er 8:8:1 i komp?
Det stemmer nok.Så lenge det er kat så er det 8.8:1.
Gjør et søk på Bimmers.no,Der har spørsmålet vært oppe før ang hvor mye trykk det går å kjøre med 8.8:1 i komp
Der er den en som har bremset 360hk med 8.8:1 i komp.
Søk på:turbo på m20 med 8,8comp
Mvh
Posted: 26 Jun 2006, 17:25
by 325iTurbo
Trenger jeg da tykkere topp pakning? Siden jeg har 8:8:1 i komp..
Posted: 27 Jun 2006, 22:21
by 325iTurbo
Tenker da och kjøre max 1bar.
Noen tips til oppsett? Blir da et snikbygg:p
Posted: 30 Jun 2006, 00:16
by 325iTurbo
Hej, går dt och sette t-rør mellom rør til olje kjøler, eller dela slangen til kjøler och ha olje tur til turbo og retur inn på olje kjøler igjen, slik at turbo er mella motor och kjøleren?
Så man slipper och svetsa i block osv..