kan väl göra ett försök att komma ihåg det jag knappade in i konnys bmw
Inga garantier att det fungerar bra, ta det försiktigt och prova..
1. stäng av din gamla launch control
2. OP Setup, O/P Antilag, ON-No OP
3. I/P Switches, ställ in BÅDE rev limit 2 samt Anti-lag 1 på samma knapp som du idag använt till launch control (inget inställt på launch control input)
4. ställ in rev limiter 2 till det startvarv du vill ha
5. M5 - Anti-Lag setup,
har du tomgångsmotor så fyll i något bra värde på IAC opening 1, annars blir tomgången lidande när du aktiverar launch-control
se över min tps och ställ in rpm trig på cirka 300-1000 rpm ifrån ditt varvstopp
extra fuel, börja på 30%
6. M5 Anti-lag ignition,
gör en tabell som backar tändningen lämpligt både i laddtryck och varvtal, du vill backa från cirka 300-1000 rpm från din varvstopp (se rpm trig på ALS), samt dra ner på backningen när det börjar bli rätt laddtryck..
7. M5-Anti-lag cut data, här kan du fylla i klipp av tändningen när du närmar dig din varvstopp. Börja utan detta så bör det bli mindre poffar och smällar
kom ihåg det som står under rev limit / overrun setup,
WARNING
USE ANY TYPE OF IGNITION CUT WITH CAUTION, ESPECIALLY ON TURBO CHARGED ENGINES. EXPLOSIVE COMBUSTION IN EXHAUST CAN DAMAGE TURBO/VALVE TRAIN COMPONENTS.
här ska alltså inställningen för rev limit mode, under alla omständigheter stå på "INJ HARD"
vill ni klippa tändningen på launchen för att få mer tryck, så gör detta under anti-lag cut data, lägg in lämpliga lastpunkter för att få en mjuk övergång.
kom än en gång ihåg, höga smällar = dåligt, jobba mer på inställningarna.
ps. Kom inte till mig med trasiga drivaxlar och krokiga ventiler, men gärna en kall öl
ps2. konny, om jag kommer ihåg fel kan du ju läsa i dina inställningar och fylla på det jag glömt