Film: BMW turbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Film: BMW turbo.
Lite busfilm från ikväll på min bmw 525 (2,8:a m50) turbo!
http://www.garaget.org/video/qi2cmkm9ttbc
http://www.garaget.org/video/qi2cmkm9ttbc
Du ska inte ha några soppapumar till
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Haha ratten känner ja i gen. Gick den att rikta? gött mos
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
525mannen wrote:Stämmer bra, samma setup som t.ex. Gustaf åker i sin 700whp+ saab quattro från umeå. Funka fint
Ja dekalen är fin tog den från vision79's förra 535:a som jag köpte för att ha som reservdelsbil =P Men sitter lite tokigt till nu
Jag har också använt K-jet pumpar många gånger med bra resultat. Dom flödar bra för dom pengarna! på sävar har dom en tråd om hur mycket dom flödar! och dom kostar endast 500kr st och arbetar med upp till 5bars tryck orginal.
Fan alltså, en E34 med turbo, blir fan inte bättre
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Laddar 1,5 bar med en holset hx50
De verkar hålla fint, har inte haft några problem med pumparna. Däremot då jag precis hade dragit rören osv hade jag en fuelcell i första stadiet (4liters om jag inte minns fel) som catch, denna gjorde att det skummade invändigt vid påfyllning från originaltank som resulterade i att en pump kaviterade lätt. Det var innan vi startade upp motorn och enbart spolade runt i bränslesystemet "standalone" för att justera in bränsletrycket.
Löste det med att bygga en ny catchtank, relativt enkel med skvalpskydd invändigt. Sedan gick alla pumpar klockrent, viktigt att man använder hörsel o känsel likt som i hydraulik då de kommer till pumpar (i detta fall ett par stycken)
Jag kör även med en glycerinmätare till bränsletrycket, har testat koppla ur matningen (strömmen) till en pump o då sett att jag tappar då 0,2bar i bränsletryck. Då har man en bra riktlinje på att alla pumpar är med.
Skickar pm med art.nr och en forumtråd där de tar upp provflödningar!
Mvh
De verkar hålla fint, har inte haft några problem med pumparna. Däremot då jag precis hade dragit rören osv hade jag en fuelcell i första stadiet (4liters om jag inte minns fel) som catch, denna gjorde att det skummade invändigt vid påfyllning från originaltank som resulterade i att en pump kaviterade lätt. Det var innan vi startade upp motorn och enbart spolade runt i bränslesystemet "standalone" för att justera in bränsletrycket.
Löste det med att bygga en ny catchtank, relativt enkel med skvalpskydd invändigt. Sedan gick alla pumpar klockrent, viktigt att man använder hörsel o känsel likt som i hydraulik då de kommer till pumpar (i detta fall ett par stycken)
Jag kör även med en glycerinmätare till bränsletrycket, har testat koppla ur matningen (strömmen) till en pump o då sett att jag tappar då 0,2bar i bränsletryck. Då har man en bra riktlinje på att alla pumpar är med.
Skickar pm med art.nr och en forumtråd där de tar upp provflödningar!
Mvh