Körde på PPF Meet i orsa i helgen, en helt orginal M50. Inga ARP eller MLS heller, ca 1.0 - 1.2bar laddtryck, 1410kg bil med 28-10.5/15 ET Drag kör 11or hela dagen
bullen! wrote:varför åker du standardmaskin nu? har den "riktiga motorn" lämnat in?
Pyramidringarna sa upp sig förra året, sen va toppen även sprucken visade det sig. Men jag har allt hemma och toppen är i stort sett klar, så den ska igentligen bara skruvas ihop. Men har ingen panik förens ja sprängt motorn som sitter i, men det verkar vara en seg rackare
bullen! wrote:varför åker du standardmaskin nu? har den "riktiga motorn" lämnat in?
Pyramidringarna sa upp sig förra året, sen va toppen även sprucken visade det sig. Men jag har allt hemma och toppen är i stort sett klar, så den ska igentligen bara skruvas ihop. Men har ingen panik förens ja sprängt motorn som sitter i, men det verkar vara en seg rackare
Niiko wrote:riktigt ballt
vad åkte du för tider med riktiga maskinen?
De är nästan lite skämmigt att berätta
Åkte som bäst 10.58sek / 224km/h på M/T Street 11.5/26-15" med den andra motorn
Då med mer än dubbelt så mycket effekt, skilde det inte mer än 0.6 sekund och 25km/h
Nej inte helt. Bytte vevlager samt toppackning till nya standard grejjer från ppf på den för 3år sen, men drog ihop den med gamla bultar. Har gått utan turbo nått år. Har kört den hela denna sommaren på 1bar, gatebil, strippen och massor med gatkörning utan att rört motorn.