Page 1 of 1
Film: Top gear test M3csl, M3e30, M5e34 och M1
Posted: 21 Aug 2009, 01:35
by RasmusD
Posted: 21 Aug 2009, 10:06
by Jonne_racer
Ingen diffbroms på m5:an??
Och breda njurar.
Andra fälgar.
Posted: 21 Aug 2009, 10:09
by nicke.t
0-100 5.9 säger han. de är ju en 88a 6.3 va?
Posted: 21 Aug 2009, 10:19
by _BeeMeR_
nicke.t wrote:0-100 5.9 säger han. de är ju en 88a 6.3 va?
3,6 ja
hehe..
///zemren
Posted: 21 Aug 2009, 10:25
by RasmusD
ja vissa fakta är ju rätt luddiga, han säger att det är en -88 men m5an kom väll inte förrän -89, dessutom är det ju en 94 el 95a i filmen med breda njurar, parallel fälgar och de nya speglarna.
menmen kul och se att dom testar lite äldre pärlor med! och dom tycker ju verkligen om bilarna
Posted: 21 Aug 2009, 10:27
by Bmw*Alex
finns inte så många m3csl i Sverige va ?
Posted: 21 Aug 2009, 10:46
by Grefven
Bmw*Alex wrote:finns inte så många m3csl i Sverige va ?
inte om man jämför med v70. men det är en hel del på träffar, bankörningar osv.
Posted: 21 Aug 2009, 10:47
by Grefven
Jonne_racer wrote:Ingen diffbroms på m5:an??
bilen har väl rullat över 15000 mil. då är de så slut.
Posted: 21 Aug 2009, 10:57
by nicke.t
funkar fint på min,14000 på mätaren men tippar på 20+.
Posted: 21 Aug 2009, 11:02
by Grefven
ja. men det är ju bara 25% och om man kör i den kröken/backen som på klippet så rollar chassiet ganska bra. och att den spinner innerhjul då trots att det är en diff av typen som är original på m5 är inte direkt överraskande.
hugga till på kopplingen så hade han säkert ritat hela 2an ut på båda hjulen i samma kurva.
Posted: 21 Aug 2009, 11:05
by nicke.t
de e möjligt. min ritar då på båda hur man än svinar.mvh
Posted: 21 Aug 2009, 14:40
by RickardP
Så fruktansvärt bra filmer.