Page 1 of 1

Bursats E30 som är drifting godkänd?

Posted: 17 Aug 2009, 20:11
by Nemesis_turbo
vem/vilka säljer en sådan?

Posted: 17 Aug 2009, 20:26
by Sjöstrand
finess.se?

Posted: 17 Aug 2009, 20:31
by Nemesis_turbo
är deras godkända för det? verkar juh vara mest ralky/rallycross ska ringa o prata med dem imorgon

Posted: 17 Oct 2009, 22:50
by -Jonte-
är inte fullburarna från guss godkända?

Mvh

Posted: 19 Oct 2009, 22:44
by Container
Nemesis_turbo wrote:är deras godkända för det? verkar juh vara mest ralky/rallycross ska ringa o prata med dem imorgon
är det någon skillnad på rally och drifting burar??
en rally grupp-h t.ex borde väl va godkänd i drifting???

Posted: 22 Oct 2009, 06:18
by Peter_1982
Nemesis_turbo wrote:är deras godkända för det? verkar juh vara mest ralky/rallycross ska ringa o prata med dem imorgon
Rally har nog minst lika höga krav som drifting skulle jag tro.

Hur som helst är deras grupp H-bur för 5000kr så godkänd som en bur kan bli. Diametrar och godstjocklekar och materialval är helt korrekta. Och om du tankar hem SBFs reglemente och bygger buren efter det ska det vara grönt.

Posted: 22 Oct 2009, 09:39
by kallevedlund
driftingen i sverige är ju på sladda runt i 740 nivå än så länge. Finns fullt reglemente på sbf men ingen serie att tävla i... När vi byggde polarens bil (200sx med 1jz) följde vi proint-reglementet, läs d noga! Man får inte göra för mycket mods om man vill vara med i den förhoppningsvis kommande serien... tex inga stag fram till fjäderbenstornen osv...

Sen kan ju ett tips vara att inte bygga för extrem bil, som sagt finns det väldigt få tillfällen än så länge som man kan utnyttja en ordentlig bil till max... De tillfällen som polaren varit med o kört har han knappt fått laddtryck i svängarna...


För övrigt så är det bara att köpa en skyddsbur hos finess...

Posted: 23 Oct 2009, 19:39
by TGR
Varför skulle man inte få ha strävor fram till tornen? Burkraven i reglementet är minimum krav som måste uppfyllas men vill du bygga en mer komplett bur är det bara å köra så länge du håller dig till sbf anvisningar. Sen är drifting scenen i sverige pinsamt liten. Finns några eldsjälar som jobbar stenhårt för att få fram sporten mer men klarar inte att dra hela lasset själva, tyvärr. Vill man köra på en högre nivå så är det nog tyvärr Norge och Finland som gäller än så länge. Annars verkar Skåne och Norrland ha potentsial att kunna få till större arrengemang i framtiden.

mvh