Skal kjøpe motor til mitt E30 EVOIII prosjekt!
Blir blodtrimma sugemotor som skal bygges!
Skal bli en ordentlig turtallsmotor (8000-9000 rpm)
Det står mellom M20B25 og M30B35!
Bikker mye mot M20B25 pga. at den er lettere og kortere, og tilgangen på trimdeler er stor! Har til og med funnet innsug med separate spjell til hver syl. nå!
M30B35 er kanskje et enda bedre utgangspunk med tanke på volumet?
Men tilgangen på trimdeler er mindre(?), samt at en E30 med en slik motor blir veldig fremtung og understyrt kanskje?
S38B36 er jo en ferdig trimma M30 i tilleg, så da blir det litt mer meningsløst igjen.
Uansett hvilken motor det blir så vil den bli flyttet bakover ved å banke inn torpedoveggen..
Hva mener dere?
Trenger litt hjelp til et vanskelig valg
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Köp en M-motor, dvs S50 eller S38 direkt så slipper du hålla på att trimma så mycket. Tror dessutom att det blir billigare i längden och dessutom så vet man att det är en motor som är gjord för att rulla 30000mil utan strul.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Jeg vet at M-motor ikke er et dumt valg, men de er så dyre i innkjøp og i tillegg så er det dyre deler til de. Også liker jeg å holde på med motorer selv, ikke kjøre orginalt. Og dersom jeg skulle være uheldig å få et ras så blir det ikke så ekstremt kostbart og bygge den opp igjen/skaffe ny blokk,topp.
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Ja, klart det, men jeg har ikke nok penger. Spørs såklart hva en S50 koster? Er det noe trimpotensiale i de? De går jo silkemykt på tomgang.. så noen skikkelig vasse kammer er det jo mulighet for ihvertfall?
Er vel B30 som gjelder? Hørt at 3,2l skjærer seg pga. så liten klaring på veivlagera... Hva er S50B30'ens svakheter?
Er vel B30 som gjelder? Hørt at 3,2l skjærer seg pga. så liten klaring på veivlagera... Hva er S50B30'ens svakheter?