Page 1 of 2
Lmm fråga igen..
Posted: 17 Jun 2006, 15:48
by Codac
Det har varit mycket tjatter om vad man ska sätta lmm någon stans..Tänkte kolla var ni har den ? Jag tänkte ha min på trycksidan..Eller e jag fel ute..Har en 535 lmm..
Posted: 17 Jun 2006, 16:12
by Svintoleffe
Jag har läst o bland annat hört en del bland annat bäckis o bmw andreas ochså säger att den sak sitta på sugsidan, så jag säger sugsidan.
Posted: 17 Jun 2006, 17:31
by E21_Rille
min sitter på sugsidan.. funkar utmärkt!
mvh /// Rille
Posted: 17 Jun 2006, 17:48
by Skunk
Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
Posted: 17 Jun 2006, 17:53
by Svintoleffe
Efter som att lmm är gjord för att sitta på sugsidan, så ska den sitta där tycker jag med flera, vad det gälelr dumpen kommer jag ej ihåg hur det är.
Posted: 17 Jun 2006, 20:29
by Chrille
Trycksidan, min bil går inte alls om den sitter på sugsidan...
Posted: 17 Jun 2006, 22:19
by E21_Rille
Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...
mvh///Rille
Posted: 18 Jun 2006, 07:02
by Zwofurti
E21_Rille wrote:Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...
mvh///Rille
före LMM?
Posted: 18 Jun 2006, 11:33
by 320Niklas
ja har min 535s lmm på sug sidan fungerar perfekt..lmm är ju gjord så att det ska suga igenom den så ja tycker du borde sätta den på sugsidan
Posted: 18 Jun 2006, 13:16
by Tysken
Jag tycker du ska kasta lmm:n och köpa ett MS eller liknande styrsystem för en billig peng, och bilen kommer gå mycket bättre och betydligt snålare...Rätt mappat såklart!
Posted: 18 Jun 2006, 14:27
by Skunk
Tycker det bara är krånligt med lmm, men man kan väll inte sätta dumpen före lmm för då får den ju in mindre luft än vad den har räknat ut?? Är det bara ms som man kan köra utan lmm?
Posted: 18 Jun 2006, 14:47
by Tysken
Nej i princip alla eftermarknadssprut.
Posted: 18 Jun 2006, 18:11
by E21_Rille
Zwofurti wrote:E21_Rille wrote:Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...
mvh///Rille
före LMM?
när du trycker igenom den så klart... då dumpar du ej uppmätt luft...
Posted: 18 Jun 2006, 23:35
by Codac
Antar att jag får testa mig fram..Men tack för alla svar..Ska börja med att testa ha den på trycksidan, funkar inte det så är det lite platsproblem..; )
Posted: 19 Jun 2006, 16:22
by Codac
ska man spänna fjädern något ? Behöver man byta elektronik ? tackasam för snabba svar..Mvh
Posted: 19 Jun 2006, 18:03
by Chrille
Fjäder kommer förmodligen behöva spännas ganska mycket för at den inte skall stanna när du ger fullgas från tomgång samt att den inte ska fetta satan på låga varv.
Pröva dig fram..
Posted: 19 Jun 2006, 19:40
by Codac
okej, tackar så mycket..Ska man öppna den för att den ska spännas..+ att det sitter bara 4a kontaktorer vid i kopplingen och orginal sitter det 5..Gör det något ? Mvh