m20b25turbo problemer. Med datalogg.
Posted: 05 Aug 2009, 22:07
Hej godtfolk!
Trenger hjelp nå. Har en meget bra bygd m20b25 turbo, men plages som faen med å finne ut hva som feiler.
Saken er at jeg får 980 grader eksostemp ved pådrag. Føleren står i kollector rett under turbo. I tillegg mangler jeg en del effekt. Ble bremset til 366whp/506wnm @1,39bar ladetrykk. Bremset med Dynapack ved SHS Performance i Tromsø.
Trodde først jeg hadde brent en eksosventil, men alle var tette og fine. Lurer på om det kan være kammen min som ikke er rett timet? Er en z45 Turbo kam fra PPF.
Kan det være kammen min som er feil timet?
Har ikke justerbart kamdrev enda, men hva tror dere? Kan det være derfor jeg mangler effekt og har høy eksosvarme?
Kammen min står nå nesten en halv tann feil på registeret i forhold til veiva.
Specs på min motor:
m20b25 86mod
Topp:
Portet
Sveiset vannkanaler
Planet
Z45 Turbokam
Mira freste ventilseter
Nye ventiler
Nye ventilstyringer
Nye ventiltettinger
Blokk:
Original topp pakning (+0.3mm)
Pianotråd (1mm)
Smidde 138mm Eagle råder
Smidde JE stempel
m20b25 Veiv Balansert (triggerhjul-veiv-svinghjul-clutch)
Støtteplate for rammelager med ARP bolter (PPF)
m21 oljepumpe
Custom lettet svinghjul
Sachs 240mm M5 765 race trykkplate (PPF)
240mm M5 lamell
Styring:
viPEC V44
MSD DIS4 + 3 MSD twintowercoiler (wastespark)
Siemens Deka 788cc dyser
3 punkts triggerhjul med kam føler.
Diverse:
PPF T4 puls split grenrør
2x Turbonetics Evolution 35mm wastegates
Turbonetics T4 60-1 turbo (A/R 0.84 - P-trim)
Zeitronics bredbåndslambda med boost/eksostemp
Summit racing 2.25" alu radiator
2x 11" spal vifte
3" downpipe + eksos.
Håper på svar/tips, men vet du ikke hva du snakker om så la vær å svare.
Takk på forhånd,
Mvh Frode,
Norge/Bodø.
Trenger hjelp nå. Har en meget bra bygd m20b25 turbo, men plages som faen med å finne ut hva som feiler.
Saken er at jeg får 980 grader eksostemp ved pådrag. Føleren står i kollector rett under turbo. I tillegg mangler jeg en del effekt. Ble bremset til 366whp/506wnm @1,39bar ladetrykk. Bremset med Dynapack ved SHS Performance i Tromsø.
Trodde først jeg hadde brent en eksosventil, men alle var tette og fine. Lurer på om det kan være kammen min som ikke er rett timet? Er en z45 Turbo kam fra PPF.
Kan det være kammen min som er feil timet?
Har ikke justerbart kamdrev enda, men hva tror dere? Kan det være derfor jeg mangler effekt og har høy eksosvarme?
Kammen min står nå nesten en halv tann feil på registeret i forhold til veiva.
Specs på min motor:
m20b25 86mod
Topp:
Portet
Sveiset vannkanaler
Planet
Z45 Turbokam
Mira freste ventilseter
Nye ventiler
Nye ventilstyringer
Nye ventiltettinger
Blokk:
Original topp pakning (+0.3mm)
Pianotråd (1mm)
Smidde 138mm Eagle råder
Smidde JE stempel
m20b25 Veiv Balansert (triggerhjul-veiv-svinghjul-clutch)
Støtteplate for rammelager med ARP bolter (PPF)
m21 oljepumpe
Custom lettet svinghjul
Sachs 240mm M5 765 race trykkplate (PPF)
240mm M5 lamell
Styring:
viPEC V44
MSD DIS4 + 3 MSD twintowercoiler (wastespark)
Siemens Deka 788cc dyser
3 punkts triggerhjul med kam føler.
Diverse:
PPF T4 puls split grenrør
2x Turbonetics Evolution 35mm wastegates
Turbonetics T4 60-1 turbo (A/R 0.84 - P-trim)
Zeitronics bredbåndslambda med boost/eksostemp
Summit racing 2.25" alu radiator
2x 11" spal vifte
3" downpipe + eksos.
Håper på svar/tips, men vet du ikke hva du snakker om så la vær å svare.
Takk på forhånd,
Mvh Frode,
Norge/Bodø.