Page 1 of 2

Film: Nisse977 mappning och provkörning. M20B27 SC61 E85 osv

Posted: 23 Jul 2009, 13:19
by Nisse977
Hej!

Nu lägger jag upp provkörnings och mappningsfilmerna som jag filmade 10e och 11e juli.

Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med, Z45, PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3tums downpipe och avgasystem, 1st MSD 8245 + fördelare, E85, 2x Bosch 984 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: DTA E48
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,20 och 1,80 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
@ 1,2 bar
Hästkrafter: 461 @ 6100 rpm
Vridmoment: 608 @ 5150 rpm

@ 1,8 bar
Hästkrafter: 541 @ 5500 rpm
Vridmoment: 731 @ 4600 rpm

Blir väl en 601hk och 816Nm i motorn om man räknar på 10% förlust i drivlinan....

1,2 bar
Image

1,8 bar
Image

Lägger man i femman och trycker på från låga varv börjar det ladda på ordentligt vid 2500-3000rpm :)
Hade 450Nm på hjulen vid 3000rpm på grundladdet 1,2 bar vid låst varvtal på dynapacken.


Glöm inte att trycka på HD så ni får bästa kvalité på filmen.

Mappningen:
http://www.youtube.com/watch?v=RpHe3URsV1k

Provkörningen:
http://www.youtube.com/watch?v=YZSNTmaFyag


:D

Posted: 23 Jul 2009, 13:29
by ramberg
:lol: Skön du är Nisse!

Härlig bil du har byggt, väntat på att dessa klipp skulle komma upp!
Nu vill jag se dig på banan också om du kan tygla den runt där! 8)

Posted: 23 Jul 2009, 14:06
by Snekast
- "Du är fan störd!"
- "Det är kul.."


:lol:

Posted: 23 Jul 2009, 14:52
by krajm
"Monsterbil" :twisted: HAHA den verkar gå sjukt bra.. Grattis!!

Posted: 23 Jul 2009, 15:25
by olander_91
Fyfan vad den går!! Grattis! Hoppas man får se dig och bilen på många träffar/race! Mer Film!

Posted: 23 Jul 2009, 15:35
by Christian.N
Jag tycker det är så kul och höra när du gasar på och sen se lyckan i ditt ansikte :D REN GLÄDJE!!!

Hoppas du får använda bilen nu resten av sommaren och grattis till ett bra bygge!

Mvh

Posted: 23 Jul 2009, 16:22
by Falck
Du låter minst sagt exalterad :D ja vill också ha!

Posted: 23 Jul 2009, 19:33
by Nisse977
Haha ja visst är det kul! Särskilt kul är det att bilen också ser nära original ut på utsidan :D Sleeper...

Fick köra lite på torr väg igår, då greppade det på fyran med 3 pers i bilen. Matade på rätt bra, tyvärr gick den in i boostcut vid full gas i uppförsbacke på höga växlar, får nog ställa ned laddtrycksventilen från 50 till 45% så det inte händer igen. Den ska ju ligga på ca 1,8 bar, boostcutten ligger på 2 bar...

Posted: 23 Jul 2009, 21:33
by jocke_e30
Verkar vara bra me snyt :wink:

Posted: 23 Jul 2009, 21:38
by Nisse Järnet
Vet hur det känns, så jävla kul :D Har själv kört 40 mil med min sen igår kväll :lol: En BMW 1200 hoj gasade på när jag skulle köra om, men jag kom om iaf :lol:

Posted: 23 Jul 2009, 22:44
by ^Tonix^
Bra filmer :)
Vill se mera filmer på denna! så ut å filma nu :wink:

Posted: 24 Jul 2009, 01:53
by karlzon
klockren! :D

Posted: 24 Jul 2009, 08:20
by Krillian
verkar finns snyt så de räcker å blir över

Trodde att de var Pelko som satt å skrek men de var visst din fru, jäkla tur :lol:

Posted: 24 Jul 2009, 08:33
by Pitbull
Va kul att det funkar. Gott med effekt blev det också. :D

Posted: 24 Jul 2009, 09:37
by korre
Riktigt lyckad bil. Grattis!

Posted: 24 Jul 2009, 09:44
by pelko
Krillian wrote:verkar finns snyt så de räcker å blir över

Trodde att de var Pelko som satt å skrek men de var visst din fru, jäkla tur :lol:


Idiot :lol:

Mvh

Posted: 24 Jul 2009, 11:28
by Nisse977
Har ju lite problem med bilen dock, den startar rätt så lätt när den är kall, men dör den eller man själv stänger av den när den blivit varm så är den mycket svår att få igång om det ens går. Ska kolla så den inte går för fett eller tunt på tomgång om det nu kan vara nått sånt som strular...

Har en Innovate LM1 som jag just ställt om för E85, men man måste nog kalibrera den efteråt för jag hade lambda 0,78 på tomgång med varm motor?? Ungefär det samma när den var kall....

Måste fixa detta problemet innan jag tar några fler turer, är ju lagom jobbigt om man inte kan få igång aset om det dör rätt som det är....