respons och autronick?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

respons och autronick?

Post by s2_i_e30 »

hej har en s50b32a med sm4a.. hur ställer man in lanchen och shiftcutten? mvh
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

ingen?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Har du ingen manual? =) Kika på meny m4 har jag för mig, du måste aktivera dom först. Får du inte till det kan jag kika i mitt, har det inte i huvet för det var ett år sen jag fixade det på min =P
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
MRMRacing
Posts: 50
Joined: 07 Dec 2008, 12:03

Post by MRMRacing »

Gear cut behöver en givare som kopplas in på valfri ingång och aktiveras sedan i meny I/P Switches.

Samma med Launch, det rekomenderas att använda en hastighets ingång och låta hastighet bryta launch så slipper man släppa knapp mitt i start stressen....

Aktiveras som också i meny I/P Switches.
/Robban
Hemsida & Autronic forum på
www.mrm-racing.se
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Hett tips är att sätta launchknappen på kopplingspedalen så slipper man tänka på sånt
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Mikael S wrote:Hett tips är att sätta launchknappen på kopplingspedalen så slipper man tänka på sånt
Så har jag, funkar fint! :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
flexbert
Posts: 397
Joined: 23 Sep 2008, 21:02
Location: Orsa

Post by flexbert »

Nisse Järnet wrote:
Mikael S wrote:Hett tips är att sätta launchknappen på kopplingspedalen så slipper man tänka på sånt
Så har jag, funkar fint! :)


Har ni någon mer av/på knapp för det sen? Går väl in i launch varje gång man växlar annars? :?
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Jag har en knapp också, men den kan vara på jämt. Man ställer bara in rätt så märker man inte av den om man inte vill launcha eller WOT shifta :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
flexbert
Posts: 397
Joined: 23 Sep 2008, 21:02
Location: Orsa

Post by flexbert »

Nisse Järnet wrote:Jag har en knapp också, men den kan vara på jämt. Man ställer bara in rätt så märker man inte av den om man inte vill launcha eller WOT shifta :)


WOT? :P
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Wide open throttle?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Precis, eller shift cut eller vad man vill kalla det :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

har redan en brytar på kopplingen, tänkte mäst om någon visst i huvet hur mycket man ska backa och öka soppan.. jo man ställer väl in så att "responsen" bara är aktiverad på typ 80% trottel..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Post Reply