Bmw e30 Turbo -89
Posted: 13 Jul 2009, 19:51
Tja!
Dags att sälja min ena bmw e30 turbo då jag vart av med körkortet i den
Den var ute här på ppf nyligen med trasig topp.. Så har precis satt dit en nysvets och nyplanad topp.. sen var hardyskivan och stödlagret i sina sämre dagar så bytte hela kardan
Taget från tidigare ägare =
Växellåda:
*Inte org inte en aning om vad den kommer ifrån. Men större än org.
Motor:
*Turbo en 360 lagrad TD04e vband
* Går helt på E85
*M20B25 2.5liters rak 6a Från en Bmw 325.
*Luftmängdmätare från en Bmw 535.
*Större spridare okänt antal CC Men ja den går utan problem på ren E85
*Öppen dumpventil
*Ställbar Bränsletrycksreglator
*Walbro soppapump
*Luftfilter från mushroom
*Intercooler från en Cosworth
*5-lagers siliconslangar 3" där det behövs
*Öppen vevhusventilation
*Styv tryckklocka
*Standard motoronic sprut med "färdig mappat" E85chipp Gjort för liknande motort setup
Svetsad och nyplanad 2,3 liters topp
Avgasystem:
* 3" Rakt rör från turbon utan katt som avslutas med en trimljudämpare från audi s4/rs4 Med 3" in och dubbla 3" ut.
Svetsdiff , några guladämpare bak , har azev 15" fälgar jag kan skicka med sen några bmw orginalfälgar som nog kommer sitta på den
Sportratt i den med och laddtrycksmätare baksäte osv urplockat..
Intercoolern sitter jävligt fult i fronten dock har jag fixxat det lite nu behövs ett tryckrör kapas och svetsas om bara så kommer den rätt. så får man på plastkofångaren över och kan göra några hål i den.. ballt som fna då det sitter 316 emblem bak med..
Tydligen nylackad för 1 år sen ungefär i laserblå lacken är inte allt för bra mycket apelsin annars är den fin , finns en del rost med mest på trösklarna men bara slipa av och lacka dom svarta..
Huven ser ut som en full ålänning har kapat ett hål i den med.. så jag har en orginalhuv jag skickar med!
grenröret läcker lite då 1 pinbult är av i toppen men den sitter så bra så tror det räcker med att byta apckning då den är väldigt dålig.
annars funkar den kanon och går riktigt jävla bra
Lite tråkig första minuten tills den blir varm sen kanon tomgång och allting!
tyvärr är den inte besiktad men lätt fixxat då det inte är nått direkt extremt gjort med den här
Lite bilder = http://www.garaget.org/?car=156480
Bud är det som gäller! Bilen står i skärblacka lite utanför norrköping och den går självklart att provköra osv
Skulle aldrig sälja denna om jag inte blivit av med körkortet det lovar jag för fan så rolig bil!
Riktpris = 25000kr
annars kom och kolla och lägg ett seriöst bud!
Lite bilder som sagt = http://www.garaget.org/?car=156480
Dags att sälja min ena bmw e30 turbo då jag vart av med körkortet i den
Den var ute här på ppf nyligen med trasig topp.. Så har precis satt dit en nysvets och nyplanad topp.. sen var hardyskivan och stödlagret i sina sämre dagar så bytte hela kardan
Taget från tidigare ägare =
Växellåda:
*Inte org inte en aning om vad den kommer ifrån. Men större än org.
Motor:
*Turbo en 360 lagrad TD04e vband
* Går helt på E85
*M20B25 2.5liters rak 6a Från en Bmw 325.
*Luftmängdmätare från en Bmw 535.
*Större spridare okänt antal CC Men ja den går utan problem på ren E85
*Öppen dumpventil
*Ställbar Bränsletrycksreglator
*Walbro soppapump
*Luftfilter från mushroom
*Intercooler från en Cosworth
*5-lagers siliconslangar 3" där det behövs
*Öppen vevhusventilation
*Styv tryckklocka
*Standard motoronic sprut med "färdig mappat" E85chipp Gjort för liknande motort setup
Svetsad och nyplanad 2,3 liters topp
Avgasystem:
* 3" Rakt rör från turbon utan katt som avslutas med en trimljudämpare från audi s4/rs4 Med 3" in och dubbla 3" ut.
Svetsdiff , några guladämpare bak , har azev 15" fälgar jag kan skicka med sen några bmw orginalfälgar som nog kommer sitta på den
Sportratt i den med och laddtrycksmätare baksäte osv urplockat..
Intercoolern sitter jävligt fult i fronten dock har jag fixxat det lite nu behövs ett tryckrör kapas och svetsas om bara så kommer den rätt. så får man på plastkofångaren över och kan göra några hål i den.. ballt som fna då det sitter 316 emblem bak med..
Tydligen nylackad för 1 år sen ungefär i laserblå lacken är inte allt för bra mycket apelsin annars är den fin , finns en del rost med mest på trösklarna men bara slipa av och lacka dom svarta..
Huven ser ut som en full ålänning har kapat ett hål i den med.. så jag har en orginalhuv jag skickar med!
grenröret läcker lite då 1 pinbult är av i toppen men den sitter så bra så tror det räcker med att byta apckning då den är väldigt dålig.
annars funkar den kanon och går riktigt jävla bra
Lite tråkig första minuten tills den blir varm sen kanon tomgång och allting!
tyvärr är den inte besiktad men lätt fixxat då det inte är nått direkt extremt gjort med den här
Lite bilder = http://www.garaget.org/?car=156480
Bud är det som gäller! Bilen står i skärblacka lite utanför norrköping och den går självklart att provköra osv
Skulle aldrig sälja denna om jag inte blivit av med körkortet det lovar jag för fan så rolig bil!
Riktpris = 25000kr
annars kom och kolla och lägg ett seriöst bud!
Lite bilder som sagt = http://www.garaget.org/?car=156480