Page 1 of 1

4 hjulsinställning. Kompromiss för drag, drift, bana?

Posted: 09 Jul 2009, 20:08
by Wärniss
Tja!
Tänkte åka och ställa in hjulvinklarna på e30in men vet inte vilka värden jag ska köra med..

Har precis svetsat på ett justeringskitt för bakvagnen för både camber och Toe.
Fram har jag ställbara topplagringar från k-sport.

Bak:
Tänkt köra med nära noll camber, kanske lite + för att kompensera för fjäder kompression. men hur mycket ungefär?
Rak eller lite toe in, vad tror ni?

Fram:
Hur mycket - camber tror ni?
Och hur mycket toe in?

Synd att man inte har råd med 1 bil till varje typ av aktivitet :wink:

Mvh Erik W

Posted: 11 Jul 2009, 14:14
by Rsjerry
För bana ska du ha -3,5 till -4 i camber och lite toe-out fram iaf! Ganska mycket camber bak med typ -3!

Men det lär ju inte vara en höjdare på strippen med dessa vinklar :wink:

Men du har ju justerbart så du får märka ut inställningarna och skruva mellan racen :)

Posted: 14 Jul 2009, 15:56
by Roobin
bak ställde jag min så nära jag kunde till noll på båda.. resultatet blev -0,43 i camber.

Fram ställde jag TOE på 0

Posted: 14 Jul 2009, 17:00
by Andy_b
ska du köra en kombination av allt så borde orginal inställningarna funka ok tycker jag

Posted: 16 Jul 2009, 21:53
by Wärniss
Rsjerry: Dom vinklarna du skrev fram borde väl funka att köra rakt fram med? men bak blir det ju rätt kass :P

Andy_b: Orginal fungerar säkert, men det är ju inge vidare hjulvinklar bak orginal på sänkt bil..

Ställer nog in framvagnen som Rsjerry sa och ställer bakvagnen på noll camber så får jag vrida in camber vinkeln bak när det är dags för banåka..

Mvh Erik