EDPS i Piteå
Posted: 10 Jun 2006, 21:46
Var och kikade och såg en E30 som körde under 10 sek nån här i från ?
Bäckis wrote:Coolt!
Är nog bara bra flr tiderna med sål ågt tryck. Krävs ett riktgt chassie annars om man ska kunna använda effekten!
Är det en standard maskin som är våldtagen eller är det anrdra kammar osv?
Dom wrote:BMW FAKTA
MOTOR: Rak 6-cyl på 3.8L från M5 typ S38B38. Block stressborrat 95mm
samt o-ringat. Alla lagerlägen uppmätta. Kilander racing pinnbultade
ramlager och topp.Torrsumpsmörjning. H-profilstakar .
Smidda Venoliakolvar , 8,5 i komp. Original renoverad och modifierad topp. Kopparpackning. Dubbla ombyggda KX 600 turboaggregat på One of a kind grenrör. Iveco intercooler. Bosch 1600cc spridare. Dubbla Bosch 044 bränslepumpar.
1/2" stålomspunna bränsleledningar. Aeromotive bränsletrycksregulator. Fuelcell. DTA P8 PRO motorstyrning.
KRAFTÖVERFÖRING: Jerico DR4 växellåda,Tilton 3-skivig 7 1/4 koppling.Sticer 3 1/2" mellanaxel. M5 slutväxel(3,91). 128 drivknutar samt sviktstålsaxlar.
CHASSIE: Original framvagn med Lotus esprit V8 bromsskivor och M5 ok. Koni justerbara dämpare fram .Egen bakvagnsbrygga med M5 bärarmar och modifierade/justerbara hjulvinklar samt AVO justerbara coilovers, M5 original
bromsar bak. M5 bromscylinder. Wilwood bromstrycksregulator samt linelock.
FÄLG&DÄCK: Azev 8,5x17 med 235/45-17fram , 10x17 bak med 275/40-17
Pirelli P-Zero . På strippen egenbreddade plåtfälgar med MH Racemaster 26-11,5x15
KAROSS: BMW E-30 323 -84 med skärmbreddning typ EVOIII. Bortplockade innerskärmar, masserad växellådstunnel samt rörram fram. Breddade hjulhus
bak samt 8- Punktsbur.
BÄSTA E/T: 10,70sek 218 km/h .
Bäckis wrote:Coolt!
Är nog bara bra flr tiderna med sål ågt tryck. Krävs ett riktgt chassie annars om man ska kunna använda effekten!
Är det en standard maskin som är våldtagen eller är det anrdra kammar osv?
Bäckis wrote:Finns det inga bilder på bilen?
Bmwandreas wrote:Fan nu blir man sugen att prova min på klistrat!