320 Turbo Problem
Posted: 10 Jun 2006, 15:02
Hejsan,
Jag har en turbokonverterad 320 -89 som är lite vrång.
Har följande setup:
*Motorn helt orginal förutom svarvade kolvar
*Spridare från M3 3.0 (Tror det var 3.0´an)
*3Bars MAP sensor
*Smt6
*m.m
Provade att starta upp den för första gången förra helgen och den startade nästan direkt och gick förhållandevis rent.
Skulle backa ur bilen ur garaget och fick kärringstopp
Efter det vart den helt omöjlig att starta.
Har kommit fram till att den får alldeles för mycket bränsle hur än man gör. Kan justera ner (Analog out) värdet från Smt6 till 0V men lika fan får den rejält med bränsle.
Om man plockar ur säkringen till bränslepumpen så startar den och man kan hålla motorn vid liv genom att sätta av och på säkringen snabbt.
Kan det vara så att jag brännt slutstegen i ECU´n? Tror inte jag mätte upp Ohm värdet på spridarna när jag bytte till m3 spridarna utan gjorde misstaget att ta det för givet att det skulle funka.
Här är en film från första uppstarten:
http://media.putfile.com/Bmw-320-TIC-First-Start-
Jag har en turbokonverterad 320 -89 som är lite vrång.
Har följande setup:
*Motorn helt orginal förutom svarvade kolvar
*Spridare från M3 3.0 (Tror det var 3.0´an)
*3Bars MAP sensor
*Smt6
*m.m
Provade att starta upp den för första gången förra helgen och den startade nästan direkt och gick förhållandevis rent.
Skulle backa ur bilen ur garaget och fick kärringstopp
Efter det vart den helt omöjlig att starta.
Har kommit fram till att den får alldeles för mycket bränsle hur än man gör. Kan justera ner (Analog out) värdet från Smt6 till 0V men lika fan får den rejält med bränsle.
Om man plockar ur säkringen till bränslepumpen så startar den och man kan hålla motorn vid liv genom att sätta av och på säkringen snabbt.
Kan det vara så att jag brännt slutstegen i ECU´n? Tror inte jag mätte upp Ohm värdet på spridarna när jag bytte till m3 spridarna utan gjorde misstaget att ta det för givet att det skulle funka.
Här är en film från första uppstarten:
http://media.putfile.com/Bmw-320-TIC-First-Start-