Drifting e36 325 turbo, nu m3 turbo.
Posted: 01 Jul 2009, 20:17
Köpte bilen för några år sedan, då va den redan konvertarad på originalmotorn. svarvade kolvar va väl det enda, höll förvånandsvärt bra ändå för att ladda 1bar. sen gick packningen efter att ett vems monterats och det blev väl för bra och motorn åkte ur och isärplockad. och längre har det inte kommit, tills för ett tag sen då en polare körde i bröt med sin m3 turbo. så tänkte kolla lite om det är något jag ska tänka på när jag sätter i m3 motorn istället för m50n.. sitter ju vems i nu men ska köra med m3ans kabelhärva som bilen är mappat med.
Motor förut: m50b25 svarvade kolvar, 788cc spridare, t04 turbo, vems sprut,
nya motorn: s50b30 mls o mappat original sprut, andra spridare och en gt30.
d2 coilovers, helt rensad innuti på allt onödigt, bur ska i, 2 st sparco evo stolar och 4-punktsbälten väntar på att bli ditsatt, nån luddig ratt från sparco så man får lite fäste i nävarna också.
m3 låda och bromsar ska på så småningom också.
sen blir det ut å drifta är det tänkt.
står så här just för tillfället.
Motor förut: m50b25 svarvade kolvar, 788cc spridare, t04 turbo, vems sprut,
nya motorn: s50b30 mls o mappat original sprut, andra spridare och en gt30.
d2 coilovers, helt rensad innuti på allt onödigt, bur ska i, 2 st sparco evo stolar och 4-punktsbälten väntar på att bli ditsatt, nån luddig ratt från sparco så man får lite fäste i nävarna också.
m3 låda och bromsar ska på så småningom också.
sen blir det ut å drifta är det tänkt.
står så här just för tillfället.