Hallu.
Har hinkat i en M30b35 i en E30 med målet att slippa flytta tillbaka torpedväggen. Detta medför dock ett problem, remskivan tar i originalkylaren. Jag tänkte lösa detta genom att ta en mindre kylare som går in mellan rambalken, d.v.s den bit av ramverket som bildar en fyrkant.
Eftersom jag inte har en susning om hur mycket en vanlig kylare arbetar så undrar jag hur mycket en originalkylare till E30 måste arbeta för att kyla ner vattnet till lämplig temperatur. Det problem som kan uppstå är alltså att kylaren blir för liten för motorn.
Men vad tror ni, kan en mindre kylare än originalkylare i en E30 orka med att kyla en M30?
Vad hade Alpina för kylare i sin B6 E30?
Kapacitet på E30-kylare
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kapacitet på E30-kylare
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
worre wrote:när jag åkte org m30 i min e30 så satt det bara en volvo 240 kylare med elfläkt och det gick ganska bra
jo det funkade ju bra tills den började suga in luft i diverse klammer
nu har vi monterat kylaren från framsidan, dvs man måste lös me kofångare åde för att ta lös den.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h