Svarva insugskamm
Posted: 26 Jun 2009, 20:22
Har köpt mig en insugskamm att sätta på avgassidan på min M50.
Har ju förstått att man måste svarva ner flänsen där dreven sitter, och så långt är allt bra.
Men jag antar att det inte räcker med att mäta varje fläns och svarva den tjockaste med differensen av de bägge så att säga.
När jag lägger en vinkelhake mot baksidan av avgasdrevet så blir det en glipa till baksidan av insugskammen. Så om man svarvar ner insugskammen motsvarande skillnaden mellan insug och avgas, borde väl avgassidans drev komma för långt bak och slita onödigt på kedjan?
Är det någon som har måtten hur mycket man ska ta ner ytan, OCH har kört länge och väl med en kamm svarvad med de måtten i sin M50?
Har inte riktigt verktygen att mäta fram detta så exakt som jag antar att det ska vara...
Har ju förstått att man måste svarva ner flänsen där dreven sitter, och så långt är allt bra.
Men jag antar att det inte räcker med att mäta varje fläns och svarva den tjockaste med differensen av de bägge så att säga.
När jag lägger en vinkelhake mot baksidan av avgasdrevet så blir det en glipa till baksidan av insugskammen. Så om man svarvar ner insugskammen motsvarande skillnaden mellan insug och avgas, borde väl avgassidans drev komma för långt bak och slita onödigt på kedjan?
Är det någon som har måtten hur mycket man ska ta ner ytan, OCH har kört länge och väl med en kamm svarvad med de måtten i sin M50?
Har inte riktigt verktygen att mäta fram detta så exakt som jag antar att det ska vara...