Page 1 of 2
tko 600
Posted: 11 Jun 2009, 23:14
by knotan
sökte lite å hittade en redigt gammal tråd om att bni kanske kunde hjälpa till å få hem en sån.
vilka prisbilder är det vi talar om å ungefär vad för leveranstider.
är typ bara lös låda å "yoke" (heter den delen man bygger kardan av va?) som jag behöver.
vad är det för splines på dm lådorna, cheva eller ford?? kanske finns olika?
Posted: 14 Jun 2009, 15:19
by PiLlEvAn
det finns lite olika splines men köper du en cheva tko600rr så är det 26 på ingånde och ford till yoken
Posted: 14 Jun 2009, 15:53
by Ola t
jag e oxå sugen på en sån låda..
Billigare om man tar hem 2 då kanske?
Posted: 14 Jun 2009, 18:42
by Bäckis
Och jag är också sugen
Om några till vill ha kan vi kanske ordna med containerfrakt eller ett bra pris på flygfrakt.
Posted: 14 Jun 2009, 19:03
by Flame
Vad pratar vi för pengar(ca) på lådan? 20.000? Vad kan frakt tänkas landa på Om det skulle gå att gåihop några st?
Jag är lite sugen på en tko låda till mitt nästa projekt.....
Hur mycket "sämre" är en T56 låda?
Posted: 14 Jun 2009, 21:46
by Rolla
Di kassene er da ikke så bra

en kompis har knekt 5 og 3 giret på sånn kasse. er det mye hk og nm så hadde ikke jeg kjøpt slik.Er bortkasta penger

Posted: 15 Jun 2009, 09:29
by Bäckis
De är mkt bra.
Tillverkar man en felaktig adapter så går lådan sönder, och det är inte lådans fel.
Mkt nöjd med min och ska ha en igen på nästa maskin.
Posted: 15 Jun 2009, 09:54
by Ola t
Bäckis wrote:Och jag är också sugen
Om några till vill ha kan vi kanske ordna med containerfrakt eller ett bra pris på flygfrakt.
Skulle vara kanon...
Kolla vad priset landar på

Posted: 15 Jun 2009, 23:57
by Rolla
Bäckis wrote:De är mkt bra.
Tillverkar man en felaktig adapter så går lådan sönder, och det är inte lådans fel.
Mkt nöjd med min och ska ha en igen på nästa maskin.
Er ikke feil adapter. men 800hk og 1007nm. litt hard clutching begge gangene. er tremek med dog ringer!
Posted: 16 Jun 2009, 01:20
by Sandén
Är med på jakt efter nått bättre än zf så är priset rätt o skiten håller så är jag spekulant med!
Posted: 16 Jun 2009, 03:47
by Nobbe
Knäcker man ingående axeln/lagret/drevet så är det fel på adaptern, knäcker man nån av växlarna är det knappast adaptern som det är fel på.
Rakskuren doggringad låda löser biffen. Sneskuret är bara för söndagsåkare.
Posted: 16 Jun 2009, 06:43
by Bäckis
När min låda lossnade och hängde i ingående axeln gick treans växel. Samma sak som feltillverkad adapter känns det som då.
Posted: 16 Jun 2009, 10:05
by Nobbe
Bäckis wrote:När min låda lossnade och hängde i ingående axeln gick treans växel. Samma sak som feltillverkad adapter känns det som då.
Sprack inte hela huset för dig i samma veva?
Isf är det ju lita svårt att sätta fingret på vad som orsakade vad,.
Får inte ihop att en snebelastad primär ska skjuta nått mitt i lådan ist för där det är snebelastat, går liksom emot fysikens och mekanikens lagar litegran.
Verkar ju oavsett va en bra låda det där. Om folk skjuter dom på löpande band

Posted: 16 Jun 2009, 10:32
by Bäckis
De håller bra.
Jag ska ha en igen. Kändes 100% stabil på M3:an föra året, när den satt fast

Posted: 16 Jun 2009, 15:58
by Doktorn
Finns Tremec med Dogingrepp?
Posted: 16 Jun 2009, 16:40
by Fredriktak
Har du en Tremek, så har du nog de bästa du kan få tag på för dom pengarna! Kvalite/Hållbarhet. Bättre låda finns helt klart!
Men Iaf inte i samma prisklass, sen att Tremeken passar E30 med PPF-modifikationer gör nog inte saken sämmre heller. Är nog ett sjukt vettigt alternativ.
Cosworth`s enda alternativ liknande TREMEK kostar 35000kr inkl moms för ENDAST DREVSATSEN (sist jag kollade). Sen tillkommer lager montering om man itne kan det, och lådhus, det landar i runda slänar på mellan 42-45k för en låda som är specad till 600hk. Men som är bästa alternativet/krona..
Posted: 16 Jun 2009, 16:45
by Fredriktak
Bäckis, snacka med Björn på fixit att ta fram drevsatser till ZF lådorna.

Bara en tanke

ÄLSKAR ljudet från dessa lådor till Cosworth! Underbart ljud!
Quote från hans sida: "Vid förfrågningar om våra produkter eller nyproduktion tveka inte att ringa eller maila till oss."
http://www.fixittransmission.com/