Page 1 of 1

M20 2,7l effekt

Posted: 05 Jun 2006, 00:27
by Bimmerlars
Hva kan man forvente å få ut av en M20 med 2,7l bunndel og 2,5 topp etter renovering, balansering av veiv, vikting av kolvar, vevstakar och trimkam (hvor mange grader er mest gunstig?), billetfreste ventiløftere og flytta turtallsperre til ca. 8000 rpm? Rasar inte da med billet løftere og balansert bunndel?

Posted: 05 Jun 2006, 00:36
by Jocke
nej de ska nog hålla. kanske 210hk med rätt kamaxel och justering av motorstyrningen

Posted: 05 Jun 2006, 00:49
by Zwofurti
med bättre sprut och tändning är nog inte 240 hk omöjligt.

Posted: 05 Jun 2006, 12:04
by Bimmerlars
2,7 bunndel og 2,5 topp gir ca. 200hk orginalt. Så 210hk tviler jeg på. 240 hørtes mer riktig ut. Hva må til for å oppnå 300hk? S14 motorene hadde jo ca. 280hk under DTM...

Posted: 05 Jun 2006, 12:30
by Jocke
jo de kan jag hålla med om.. men man vill ju hällre bli positivt överraskad ;)

Posted: 05 Jun 2006, 15:23
by kristov
Bimmerlars wrote:2,7 bunndel og 2,5 topp gir ca. 200hk orginalt. Så 210hk tviler jeg på. 240 hørtes mer riktig ut. Hva må til for å oppnå 300hk? S14 motorene hadde jo ca. 280hk under DTM...


Er det ikke ca 1000 kr per hk ved NA-trim? Da kan du jo tenke deg selv hva som må til.

Jeg synes 240 høres mye ut, mener diverse Alpina, Hartge osv har ca 220hk i 2.7 versjonene. Da med kam, porting, chip, grenrør osv. Tror ikke man skal forvente seg så voldsomt med effekt fra sugemotorer.

Posted: 05 Jun 2006, 20:21
by Bimmerlars
Det er nok dyrt og vanskelig å hente mye sugehester ja, men så morro da gitt :D prøve og feile litt!
Kanskje en M30B35@8000 revs kunne vært morsomt... 8)