Page 1 of 2
helt tomt M50B25 topplock
Posted: 08 Jun 2009, 11:27
by Adolfsson89
då min topp var rejält sprucken på motorn jag köpte så letar jag efter en tom topp så jag bara kan plocka äver kammar och andra saker från min dåliga topp till den som inte är sprucken
Posted: 08 Jun 2009, 11:36
by Ludde_
Med eller utan vanos?
Posted: 08 Jun 2009, 22:13
by Ripper
Ludde_ wrote:Med eller utan vanos?
Vilket har du och vad kostar de?=)
Posted: 09 Jun 2009, 07:40
by bumper
Ludde_ wrote:Med eller utan vanos?
Eftersom han ska ha en tom topp så spelar det ingen roll ifall det är vanos, ickevanos eller från en M52 etc.
Posted: 09 Jun 2009, 09:04
by Adolfsson89
ok motorn jag har är en 91a iallafall och en ickevanos
å 2500kr för en helt tom topp tycker jag är lite i överkant
vill helst ha en B25 topp men får se
kanske få tebax en topp av säljaren till motorn eller 1000kr
så har 1000kr att köpa en topp av annars
Posted: 09 Jun 2009, 09:22
by Peter_1982
Jag har en vanostopp från M52B28 tror jag det ska vara. Komplett med allting förutom nån enstaka mutter och ventilkåpan över allt.
Köpte den för tusen spänn så du kan väl få köpa den för samma peng också...
Posted: 09 Jun 2009, 11:23
by bumper
Adolfsson89 wrote:ok motorn jag har är en 91a iallafall och en ickevanos
å 2500kr för en helt tom topp tycker jag är lite i överkant
vill helst ha en B25 topp men får se
kanske få tebax en topp av säljaren till motorn eller 1000kr
så har 1000kr att köpa en topp av annars
Enda anledningen till att du ska satsa på en B25 är priset isf. Annars så är B28 nyare. Själv köper jag bara B28:or. =)
Posted: 09 Jun 2009, 12:00
by Ludde_
Han kan väll inte plocka över ventiler osv ifrån en icke vanos topp till en b28 topp?
7mm ventiler i icke vanos och 6mm i b28an?
eller
?
Posted: 09 Jun 2009, 12:04
by bumper
Ludde_ wrote:Han kan väll inte plocka över ventiler osv ifrån en icke vanos topp till en b28 topp?
7mm ventiler i icke vanos och 6mm i b28an?
eller
?
Det har du rätt i. Har haft så mkt ventiler liggandes så att jag inte ens tänkt på det.
Posted: 09 Jun 2009, 12:09
by Ludde_
bumper wrote:Ludde_ wrote:Han kan väll inte plocka över ventiler osv ifrån en icke vanos topp till en b28 topp?
7mm ventiler i icke vanos och 6mm i b28an?
eller
?
Det har du rätt i. Har haft så mkt ventiler liggandes så att jag inte ens tänkt på det.
Tänkte väll det, trodde jag hade missat nått där
Posted: 09 Jun 2009, 12:33
by Adolfsson89
ok då lärde man sig nånting
hade tänkt ta ventiler å kammar från min topp då dom var i rikrigt fint skick
men har ni någon topp för ett vettigt pris så är det bara hojta till
Posted: 09 Jun 2009, 13:41
by Peter_1982
Min topp är komplett med ventiler, kammar, vanosenhet o allting annars... Hör av dig om det är intressant som sagt...
Posted: 09 Jun 2009, 22:00
by odd
köp en b28 topp med bara ventiler då. bara slänga över kammarna=)
Posted: 09 Jun 2009, 22:20
by bumper
odd wrote:köp en b28 topp med bara ventiler då. bara slänga över kammarna=)
För 1000 kr blir det svårt att köpa en sprickfri topp. Annars så hade jag haft ventiler med. =)
Posted: 09 Jun 2009, 22:27
by Adolfsson89
många som säger att jag ska köra på B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
Posted: 10 Jun 2009, 06:15
by Peter_1982
Adolfsson89 wrote:många som säger att jag ska köra på B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
För min topp behöver du inte punga ut mer än de 1000kr du tänkt dig, från B28, och sprickfri är den också...
Posted: 10 Jun 2009, 10:04
by Adolfsson89
Peter_1982 wrote:Adolfsson89 wrote:många som säger att jag ska köra på B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
För min topp behöver du inte punga ut mer än de 1000kr du tänkt dig, från B28, och sprickfri är den också...
hur hur gör man med vanos enheten då ?
går den plocka bort och köra utan ? kan inte så mycket om just M50 motorn
inte skruvat på den förut
går kanske ta mina kammar och resten från en B28 topp då ?