5 ZF vs. 6 Getrag
Posted: 04 Jun 2009, 10:54
Har en bil med komplett M3 drivlina från en 3.0, S50B30 alltså, vill gärna ha 6 kuggade lådan istället och det e väl bara köpa den lådan + den kardan så passar det rakt upp, MEN min bil e en Touring så hur e det med kardan längden? Måste jag ha frn en Sedan?
Det viktigaste, hur blir utväxlingen med nya lådan? Det jag egentligen är ute efter är att 6an ska va en ren överväxel på landsväg då min varvar lite mkt nu med 5 petade, kommer det bli längre/kortare växlar 1an-4an sen 1:1 på 5an å 6an typ 0:80 eller hur är det? Jag gillar det aggresiva med bilen nu, skön utväxling låda/klump, MEN jag vill åt den där jävla 6an ändå utan att tappa de roliga med bilen... Nån som har koll på utväxlingen på växlarna, 5 petarn mot 6 petarn...
Tacksam för info och gärna nån som testat å vet hur bilen upplevdes efter! Va e skillnaden på klumparna på 3.0 och 3.2 i slutväxel?
ÄRTAN?????
MVH Pizza
Det viktigaste, hur blir utväxlingen med nya lådan? Det jag egentligen är ute efter är att 6an ska va en ren överväxel på landsväg då min varvar lite mkt nu med 5 petade, kommer det bli längre/kortare växlar 1an-4an sen 1:1 på 5an å 6an typ 0:80 eller hur är det? Jag gillar det aggresiva med bilen nu, skön utväxling låda/klump, MEN jag vill åt den där jävla 6an ändå utan att tappa de roliga med bilen... Nån som har koll på utväxlingen på växlarna, 5 petarn mot 6 petarn...
Tacksam för info och gärna nån som testat å vet hur bilen upplevdes efter! Va e skillnaden på klumparna på 3.0 och 3.2 i slutväxel?
ÄRTAN?????
MVH Pizza