Bmw 535 e34 Turbo
Posted: 02 Jun 2009, 19:31
Bmw 535 e34 Turbo - Rickards turbobygge
2010:
Motor/Transmission/motorstyrning/bränsle
Original M30B35 block
borr/slag: 92mm / 86mm
komp. 9,0:1
Original b35 topp
Standarventiler insug/avgas: 47mm / 38mm
Garrett Gt40 58/65 in/ut, A/R 1.18
Hks wastegate kopia (öppen)
Strypventil (laddtrycksstyrning)
Grenrör pulssplitt T4 fläns
3" downpip och avgassystem
4" luftfilter
dumpkopieraren intercooler (450*300*76mm)
JBR 25mm hybrid dump
Ombyggt insug där spjället är flyttat
Oljetryck till turbon från filterhållaren
Getrag 260/6
Plant 240mm svänghjul
4-puck sinterlamell
Sachs 765 tryckplatta
535 kardan
Svets diffad 188 klump tills vidare
Megasquirt 1 v3,57
Innovate LC-1 bredbandslambdasond
Bosch 044 pump
Blyfri 95oktan bränsle
Volvo 740 Turbo bränslefilter
Original fuelrail
40l fuelcell
Siemens deka 630cc högohm
6mm bränsleledningar
Chassi/kaross:
Bmw e34 kaross som är lättad ca 300kg, med bland annat bortkapade krockbalkar, insidor av dörrar, golvmattor, värmepaket mm..
Momo "1000 lakes" racestol med (ej monterat) 6-p bälte.
Fram: Kapade fjädrar, standar fjädrar.
Bak: 40mm sänkningsfjädrar, 20%hårdare dämpare.
Nya bussningar i fram- och bakvagn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Börjar med att lägga upp lite gamla bilder. Lite halvtaskiga tyvärr, är tagna med mobilen, men förbättrade så gått det går i photoshop.
DETTA BLEV EN RESERVDELSBIL. SJÄLVA PROJEKT BILEN KOMMER SENARE.
Nyinköpt i vintras.
[URL=http://img197.imageshack.us/my.php?image=dsc00852.jpg]
[/URL]
Här har jag börjat slakta skiten.
Motorn har börjat visat sig.
Jag och farsan flyttar den från mitt provisoriska garage. För att sedan..
Lyfta ur motor och låda.
Motorn satte vi sedan i ett motorstativ hemma i garaget. (Ett av mina bästa köp tror jag)
Klappa ur vipparmsaxlarna med träpinnar..
Taskig glykol har ätit i toppen, vilket kan vara orsaken till att den har gått varm Får se hur den blir efter planingen.
Kolvar och stakar åkte ur idag.
[/b]
2010:
Motor/Transmission/motorstyrning/bränsle
Original M30B35 block
borr/slag: 92mm / 86mm
komp. 9,0:1
Original b35 topp
Standarventiler insug/avgas: 47mm / 38mm
Garrett Gt40 58/65 in/ut, A/R 1.18
Hks wastegate kopia (öppen)
Strypventil (laddtrycksstyrning)
Grenrör pulssplitt T4 fläns
3" downpip och avgassystem
4" luftfilter
dumpkopieraren intercooler (450*300*76mm)
JBR 25mm hybrid dump
Ombyggt insug där spjället är flyttat
Oljetryck till turbon från filterhållaren
Getrag 260/6
Plant 240mm svänghjul
4-puck sinterlamell
Sachs 765 tryckplatta
535 kardan
Svets diffad 188 klump tills vidare
Megasquirt 1 v3,57
Innovate LC-1 bredbandslambdasond
Bosch 044 pump
Blyfri 95oktan bränsle
Volvo 740 Turbo bränslefilter
Original fuelrail
40l fuelcell
Siemens deka 630cc högohm
6mm bränsleledningar
Chassi/kaross:
Bmw e34 kaross som är lättad ca 300kg, med bland annat bortkapade krockbalkar, insidor av dörrar, golvmattor, värmepaket mm..
Momo "1000 lakes" racestol med (ej monterat) 6-p bälte.
Fram: Kapade fjädrar, standar fjädrar.
Bak: 40mm sänkningsfjädrar, 20%hårdare dämpare.
Nya bussningar i fram- och bakvagn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Börjar med att lägga upp lite gamla bilder. Lite halvtaskiga tyvärr, är tagna med mobilen, men förbättrade så gått det går i photoshop.
DETTA BLEV EN RESERVDELSBIL. SJÄLVA PROJEKT BILEN KOMMER SENARE.
Nyinköpt i vintras.
[URL=http://img197.imageshack.us/my.php?image=dsc00852.jpg]
[/URL]
Här har jag börjat slakta skiten.
Motorn har börjat visat sig.
Jag och farsan flyttar den från mitt provisoriska garage. För att sedan..
Lyfta ur motor och låda.
Motorn satte vi sedan i ett motorstativ hemma i garaget. (Ett av mina bästa köp tror jag)
Klappa ur vipparmsaxlarna med träpinnar..
Taskig glykol har ätit i toppen, vilket kan vara orsaken till att den har gått varm Får se hur den blir efter planingen.
Kolvar och stakar åkte ur idag.
[/b]