Page 1 of 1

Film: Dannes E30 3,6T

Posted: 02 Jun 2009, 11:41
by J.Eklund
Trots att jag inte är nån hacker, så har jag iaf lyckats få ihop en par kortare klipp på D.Lindbergs e30 Turbo.

http://www.youtube.com/watch?v=_HtvhYVQLZQ


Och med lite körning:
http://www.youtube.com/watch?v=uGEEO6Zhg00


Mvh Jonas

Posted: 02 Jun 2009, 12:30
by Chrille
Funkar ju inte?! :roll:

Posted: 02 Jun 2009, 12:42
by J.Eklund
Nu ska dom funka!

/Jonas

Posted: 02 Jun 2009, 17:03
by Claes
Fint att du fick upp lite film på dumpskottet.
Syntes ju inte så bra ur mitt perspektiv.

Posted: 02 Jun 2009, 19:23
by JimmyA
haha det var det jävligaste, lär ju inte va skönt att få den dumpen i huvudet :shock:

Posted: 02 Jun 2009, 21:21
by J.Eklund
Claes.j wrote:Fint att du fick upp lite film på dumpskottet.
Syntes ju inte så bra ur mitt perspektiv.


Jo, men det tog ju sin tid.. :oops:
Har ju lite mer film där du är med också, men jag sparar lite på det till en större variant längre fram.. :wink:

/Jonas

Posted: 02 Jun 2009, 21:24
by J.Eklund
JimmyA wrote:haha det var det jävligaste, lär ju inte va skönt att få den dumpen i huvudet :shock:


Näe, tur att den inte var riktad utåt sidan för både jag och Classe gick förbi där ett par gånger. Hade nog varit riktigt oskönt att få den på sig..

/Jonas

Posted: 02 Jun 2009, 21:46
by Doktorn
Fränt!

vad är gjort med den?

Posted: 03 Jun 2009, 13:24
by Danne.Lindberg
Doktorn wrote:Fränt!

vad är gjort med den?


Hej

Det är flera som undrat så här kommer specen på bilen:

Bilen:

BMW 320i -87
Lackerad i Renaults carbon grey metalic
M3 "EVO" breddningskitt.
Flippfront, Avgjuten efter original E30 M3 skärmar,kofångare och huv.
Bagagelucka i glasfiber, även den avgjuten från original M3
Original tak ersatt av glasfiber.
C-stople från M3
Dörrar hålborrade samt helt rensade invändigt,dörrsidor i 0.8mm aluplåt.
4mm lexan rutor runt om.
Skyddsbur av 42*3mm stålrör. Bockad av Competition Cars i Lund
Adapterplåt mellan motor/låda bultad i torpedvägg för ökad vridstyvhet i chassit.
Fjäderben fram från en E30 banracingbil, framvagn i övrigt helt original.
Chrysler 8 3/4" bakaxel -89 hus Strange 1350 yoke, fyrlänks upphängning.
Strange coilovers
Mickey Thompson ET Drag 28/11.5-15 bak på breddade plåtfälgar
Mickey Thompson 26/4.5-15 på Centerline fälgar fram
Sparco evo förarstol
Simpson 5 punktsbälten
Simpson fönsternät
Autometer Ultra-Lite mätare (vattentemp,oljetryck+temp,laddtryck)
5" varvräknare med shiftlight


Motor:

BMW S38B36 från E34 M5
O-ringat block
Wiseco kolvar
H-profils vevstakar
NY vevaxel! (köpt direkt från bmw)
Topp,insug och spjällhus original
ARP bultar till topp och ramlager
Eget tillverkat grenrör av 42.4mm rör
Garrett Gt4202 raceturbo 74mm inlopp
5" rostfri downpipe som konar ner till 4" och går ut bakom vänster framhjul.
PPF 60mm wastegate
PPF 75mm dumpventil
600*300*100mm intercooler
3" tryckrör i rostfritt
Griffin kylare
16" spal fläkt
24 raders oljekylare
Nuke fuelrail
1600cc spridare
Vipec V44 styrsystem
Audi 115F tändspolar
Motorn upprätad för mera plats på grenrörssidan, oljetråg anpassat för nya lutningen.
.



Bränslesystem:

2st Aeromotive A1000 pumpar
2st Aeromotive 100 micron förfilter innan pumparna.
1st Aeromotive 10 micron filter innan fulerailen.
Aeromotive linjär bränsletrycksregulator
5 gallon alu tank
1/2" alu bränslerör


Drivlina:

Richmond 5 speed street växellåda
Lakewood sprängkåpa (sfi 6,1 godkänd)
7.25" Quartermaster 3 skivig koppling
Tilton Hydraliskt urtrampningslager
Strange 3" chrome-moly kardanaxel

MVH
/Danne

Posted: 03 Jun 2009, 16:26
by silverryggen
Tjusig kärra :D
En fråga!köpte du karossen uppe i Gästrikland?

mvh Magnus

Posted: 03 Jun 2009, 19:13
by Danne.Lindberg
silverryggen wrote:Tjusig kärra :D
En fråga!köpte du karossen uppe i Gästrikland?

mvh Magnus


Jajemen..det var jag som köpte den av dig. Kapade upp den dagen efter jag hämtat den och började bygga på den. Kolla http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... top_cat=10
där finns byggbilder.

MVH
/Danne

Posted: 05 Jun 2009, 20:56
by J.Eklund
dubbelpost..

Posted: 05 Jun 2009, 20:58
by J.Eklund
D.Lindberg wrote:Jajemen..det var jag som köpte den av dig. Kapade upp den dagen efter jag hämtat den och började bygga på den. Kolla http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... top_cat=10
där finns byggbilder.

MVH
/Danne



Det va kul att du fyllde på med info, det hade nog tagit mig en vecka till.
Född långsam, du vet.. :wink:

/Jonas

Posted: 06 Jun 2009, 01:05
by silverryggen
Den vart riktigt grymm 8)

Jag va allt lite deppig när du åkte iväg med den.

mvh

Posted: 11 Jun 2009, 09:07
by Danne.Lindberg
silverryggen wrote:Den vart riktigt grymm 8)

Jag va allt lite deppig när du åkte iväg med den.

mvh


Tack...men fy fasiken vad mycket jobb det blev på den. Den var i riktigt dåligt skick faktiskt (skyller inte på någon utan talar bara om hur det var)
..det som var hyffsat på bilen var plastningen tak+bakskärmar resten fick jag göra om. Rören till bågen som satt var inte notchade utan bara kapade i någolunda rätt vinkel sen byggt på med svets för att få fast dem och oftast inte helsvetsade heller.

Så dagen efter jag hämtat den kapade jag bort hela fronten samt bågen som satt i, tog plaströr och måttade till en hel ny skyddsbur sedan åkte jag till Bengt Wittander på Competition Cars som hjälpte mig att bocka till nya rör med rätt spec.

Bakaxlen var totalt skrot och delarna hade roterat i varandra och skapat oreda.

Men som sagt det är ingen fara utan det var bara att hugg i och nu har jag en bil som jag vill ha den och jag är supernöjd med den.

MVH
/Danne

Posted: 11 Jun 2009, 19:23
by silverryggen
Fyfan,det där med bakaxeln va inge roligt,jag själv köpte den så där fast i bättre skick,sen lånade jag ut den till gamle ägaren och fick tillbaks den sådär i karossen.
Jag har för mig du fick höra en liten historia när du handlade bilen av mig.
Skönt att du orkade lägga ner allt jobb,det vart så jävla schysst.

mvh