Tänkte ev bygga lite bättre bakvagn nu när det gick sönder för mig på emmaboda.
Kan nån säga mig exakt vad som måste göras för att köra med stora 5 serieknutarna och grövre axlar ihop med stora e30 diffen? Vilka knutar kan jag använda och vilka axlar? Hur gör man mot diffen? Vilka nav?
Hittade inte mkt när ja sökte mer än den skottsäkra bakvagnen men ja vill inte byta ut min e30m3 diff.
mvh Joel
Större knutar och axlar med stora e30diffen?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Större knutar och axlar med stora e30diffen?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
kollade på realoem och det stämmer att tex 528 har större inre knutar 94 mot e30 325.
Fast då även ingående axel och splines skiljer sig lär man byta allt innehåll i diffen, det går ju inte bara byta till större knutar och trycka in dom med våld...
Alternativt ta en mellan e28 och sätta på e30 difflocket, då borde det funka.
Fast då även ingående axel och splines skiljer sig lär man byta allt innehåll i diffen, det går ju inte bara byta till större knutar och trycka in dom med våld...
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Thörn wrote:kollade på realoem och det stämmer att tex 528 har större inre knutar 94 mot e30 325.
Ja knutarna är större men inte den splinsade medbringaren, den går att ta från tex z3m. Har även för mig att vissa e28:or har medbringare med klena splinesen och för stora knutarna.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Nemesis_turbo