Page 1 of 1

Bränsletrycksregulator

Posted: 30 May 2006, 20:27
by Zwofurti
Vad kör ni förprogressiv btr här inne?

Tänkte mestpå vilken som är lättast att montera!

passar en sån här på en m20 fuelrail?
Image

Bränsletrycksregulator 394, progresiv 1:1.2, o-ringsanslutning - 8mm slanganslutning, ersätter orginal på t.e.x. Volvo 940, justerbar.

Eller ska man satsa på en sån här?

Image
Bränsletrycksregulator 384, progresiv 1:1.2, 8mm slanganslutning, två ingångar 1/8'' invändig, justerbar


Eller ska man rentav satsa på en 1:1,4?? tänkte när jag kör en ett snikbygge i år.

Ös på med kommentarer, har inte bilen här just nu.

Posted: 31 May 2006, 02:41
by Zwofurti
Vad tror ni?

Posted: 31 May 2006, 08:48
by Chrille
Jag har den nedre...

Monterat fast den under insuget sedan dragit slangar, fungerar klockrent.

Posted: 31 May 2006, 10:21
by Spinx
Enklast är att koppla den nya i serie med den gamla regulatorn, då behöver du inte montera den på fuelrailen utan kan sätta den där den får plats.

Den nedre ska du då välja.

Posted: 31 May 2006, 14:55
by Zwofurti
okidoki,som jag trodde..

Posted: 31 May 2006, 16:09
by Propan
Eller den øverste som passer bolt on...

Posted: 31 May 2006, 16:12
by Zwofurti
är du säker på det?

Posted: 31 May 2006, 16:17
by Propan
I værste fall må du ha lengre bolter til å skru med.
Så ganske sikker.

Posted: 08 Jun 2006, 09:15
by bmw_fredde
Spinx wrote:Enklast är att koppla den nya i serie med den gamla regulatorn, då behöver du inte montera den på fuelrailen utan kan sätta den där den får plats.

Den nedre ska du då välja.



Ska man ha vaakum till både den nya å den gamla när man kopplar dom i serie??

Posted: 08 Jun 2006, 11:15
by flp
jag har vacuum till båda iaf. det verkar då funka kanon.

den vanliga (då vacuum är inkopplat) släpper igenom bensinen då den har ett tryck på 3bar, soppan kommer till den ställbara som bromsar upp det till önskat tryck. sen släpper de vidare till tanken.

MVH Micke

Posted: 08 Jun 2006, 11:36
by bmw_fredde
tack. ska köra det på polarens m50!

Posted: 08 Jun 2006, 12:53
by Zwofurti
det borde ju inte spela nån roll om det är en 2,5 bars btr original eller?

Posted: 08 Jun 2006, 14:43
by Overcharged
men då kan man väl alldrig få högre tryck än orginal släpper igenom?

Posted: 08 Jun 2006, 17:34
by E21_Rille
Overcharged wrote:men då kan man väl alldrig få högre tryck än orginal släpper igenom?


jo högre tryck får du men inte lägre...

Posted: 15 Jun 2006, 21:02
by Zwofurti
ska man satsa på en 1:1,4 eller 1:1,2?

har tänkt ladda ungefär 0.5 på standard motor i år.

då vid 0.5 kommer jag ha 4 bars bränsletryck, om jag har 3 bar från grunden.

Posted: 15 Jun 2006, 21:05
by Zwofurti
det kommer att bli ungefär 220cc/min vid 4 bars bränsletryck med 535 spridarna jag har.

vad tror ni, kommer man upp i 200 hk med 0,5 bars tryck i en standard 320 motor?

Posted: 15 Jun 2006, 21:57
by MrXSweden
Jag tror att du hamnar på c:a 190 Hk med 0,5 i ladd på en M20B20 motor..

MVH//Tommy