Page 1 of 2

Tips för att få bra väghållning?

Posted: 18 May 2009, 15:36
by gurkan
Har lite dålig koll på vad som är bra och dåliga grejer inom sänkning/väghållning.

Skulle därför va väldigt tacksam för lite bra tips!
Bilen i fråga är en BMW 325 e30 -89. Vill sänka bilen, typ 60/40, och få bättre väghållning än orginal.

Tack på förhand =)

Posted: 18 May 2009, 16:03
by pelko
Du svarar på din egna fråga.

Mvh

Posted: 18 May 2009, 17:20
by markus
Beror helt på vad det får kosta. GE är la billigast typ runt 2-3000 har jag för mig för ett kitt och coilisar från typ K-sport ligger la runt 7-9000 sen har du ju KW eller liknande för 20K och uppåt :wink:

Posted: 18 May 2009, 17:21
by gurkan
Jag undrar mer vilka märken som är bra/dåliga?
Typ D2, HR, GE, och allt va dom heter :?

Posted: 18 May 2009, 17:28
by gurkan
markus wrote:Beror helt på vad det får kosta. GE är la billigast typ runt 2-3000 har jag för mig för ett kitt och coilisar från typ K-sport ligger la runt 7-9000 sen har du ju KW eller liknande för 20K och uppåt :wink:
allt från 0 kr till 8-10 000 är väl ganska acceptabelt =)
behöver inte vara det värsta som finns bara det blir bra, så bilen ligger som ett strykjärn på vägen :D

Tack för tipsen!

Posted: 18 May 2009, 17:54
by Livinloud
markus wrote:Beror helt på vad det får kosta. GE är la billigast typ runt 2-3000 har jag för mig för ett kitt och coilisar från typ K-sport ligger la runt 7-9000 sen har du ju KW eller liknande för 20K och uppåt :wink:
Sen får vi inte glömma PPFs coilisar :)

Posted: 18 May 2009, 20:15
by blueserik
Gurra du kan vara lugn med vad du än köper. Du kommer ju inte köra bana så vilket som kommer funka för dig typ. Köp dig ett kitt med 60/40 sänkning så kommer du bli nöjd.

PEace

Posted: 18 May 2009, 20:40
by gurkan
blueserik wrote:Gurra du kan vara lugn med vad du än köper. Du kommer ju inte köra bana så vilket som kommer funka för dig typ. Köp dig ett kitt med 60/40 sänkning så kommer du bli nöjd.

PEace
Det är bra att jag har dig erik som guidar mig mot ljuset i tunneln hehe

Posted: 14 Jun 2009, 15:22
by drooler
ja skulle inte satsa på ge iaf, mina dämpare ifram höll ca en vinter sen va dom lika bra som att ha cykelpumpar där ist. men sen kan de va att ja fick ett måndags ex.

Posted: 14 Jun 2009, 23:16
by bmw_fredde
drooler wrote:ja skulle inte satsa på ge iaf, mina dämpare ifram höll ca en vinter sen va dom lika bra som att ha cykelpumpar där ist. men sen kan de va att ja fick ett måndags ex.
Samma sak för mig på min brukis...

Posted: 15 Jun 2009, 06:18
by ILiveToRide
Enkelt, hållbart och väldigt klassiskt är Bilstein sprint eller gula koni dämpare och en uppsättning fjädrar. Fjädrar finns så mycket olika så det är många som funkar.

De från motornord har jag för mig är bra pris på och de funkar bra med bilstein sprint.

Dämparna är viktigare än fjädrarna och att det ser flashigt ut.

Posted: 15 Jun 2009, 15:49
by Carlsson
köp en vanlig sänkning och nya dämpare biltema vad som hellst bara det är nytt så ligger det gött på vägen men vad du än gör om du ska åka på gatan köp inget som e stenhårt det är till för banåka kör du på en dålig väg med det går det sämmre med hårda dämpare typ värsting bilstein eller liknande!!!

Posted: 15 Jun 2009, 22:16
by PiLlEvAn
drooler wrote:ja skulle inte satsa på ge iaf, mina dämpare ifram höll ca en vinter sen va dom lika bra som att ha cykelpumpar där ist. men sen kan de va att ja fick ett måndags ex.
Håller med köpte ett kitt av dem och de höll inte ens 500mil.

Posted: 02 Oct 2009, 16:19
by Pitbull
FK är jag nöjd med.

Posted: 04 Oct 2009, 09:18
by Fredriktak
Vad heter kitet som säljs med coilovers fram och sen med vandliga fjädrar och dämpare som är ställbara i höjd och hårdhet?

Sett några som kör med dessa..

Posted: 04 Oct 2009, 12:12
by Bmw*Alex
Fredriktak wrote:Vad heter kitet som säljs med coilovers fram och sen med vandliga fjädrar och dämpare som är ställbara i höjd och hårdhet?

Sett några som kör med dessa..
d2 har väl det ?

mvh