Page 1 of 4

Ny packning till M50/M52!! NU I LAGER :)

Posted: 14 May 2009, 13:41
by Bäckis
Om två dagar kommer det hem en första provpackning med cooper ringar. Ska vara lika skottsäkert som med pyramidringar, och vi vill att någon som håller på och montrar ihop och vet att de ska köra minst 500hk, gärna mer, testar den.

Om någon VET sig ha bilen klart väldigt snart så kontakta mig via PM.

Posted: 14 May 2009, 13:49
by RoDe
låter nice.

hur är denna packning byggd, flerlagers? går toppen att använda sedan på en motor utan denna packning el. är det som med pyramidringar?

krävs nåt mekaniskt jobb på block innan montering förutom planing då?

Posted: 14 May 2009, 14:11
by Ludde
Undrar också hur den funkar/ser ut? hur gör man om man har o-ringat nu och vill byta?!

Posted: 14 May 2009, 18:04
by Bäckis
Den skär i toppen lika som pyramid.

Den ser ut som en vanlig packning men den är tillverad med passning för cooper ringarna.

Bilder kommer om några dagar när den är här.

Posted: 14 May 2009, 19:17
by Ronnie AVR
Hoppas dom funkar bra då.


Vad för pengar kommer dom ligga på ca?

Posted: 14 May 2009, 21:27
by berraz328
hur mycket ska dessa klara av och funkar dessa även till s50b30 eller kommer det komma in till dom?

Posted: 14 May 2009, 21:56
by Bäckis
Väligt dyra att få framtagna, så det bli inte till S50 nu, bara M50/52.

Priset vet jag inte exakt men ungefär som en MLS, runt 3000 TROR jag.

Posted: 14 May 2009, 22:00
by PBRacing
är dom lika tjocka som orginal packningarna? och går dom återanvända som mls packningarna?

Posted: 14 May 2009, 22:04
by Bäckis
Kommer gå tt återanvända om man inte limmar med något silikon som förstör själva packningen- Kommer troligtvis bara finnas i standard tjocklek, men nte klart ännu.

Posted: 15 May 2009, 15:11
by Doktorn
Och dom kräver ingen bearbetning av blocket va?

Posted: 15 May 2009, 15:39
by korre
hum, detta verkar ju ballt. Ska bli kul å se hur dem fungerar.
Hade planer på o-ringat annars. Ska bli kul å se hur detta står sig!

Posted: 26 Jun 2009, 13:58
by Ronnie AVR
Har bromsat 663 Whp 798 Nm med denna packning och allt funka kanon i bänken med denna :D

Posted: 27 Jun 2009, 13:41
by robbz
fan vad intressant, men vad säger 500hk? i en sån maskin motsvarar inte 500hk speciellt mycket laddtryck :roll: , ska det finnas intresse tror jag att folk mer är intresserade av att veta vilket tryck den pallar....

/mvh

Posted: 27 Jun 2009, 20:56
by Bäckis
Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.

Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.

Jag antar iof att du bara skojade :)

Posted: 28 Jun 2009, 00:37
by Ronnie AVR
Jag e säkert puckad men vad var det roliga :roll:

ja ja men denna funka kalas för mig iaf så ska nån bygga M50 så rekomenderar ja den iaf :D

Posted: 28 Jun 2009, 09:46
by dgyldmark
Bäckis wrote:Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.

Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.

Jag antar iof att du bara skojade :)


Du kommer få jobba ihjäl dig om alla skall förstå bmep vs ladd :wink:

Posted: 10 Jul 2009, 00:33
by salle1001
jag kanske fått allt om bakfoten. Men menar ni att de är "pyramidringar" som sitter fast i packningen? och inget blockjobb behövs alls?. Om så är fallet hur håller den då tryck under ringen?

lite förklaring skulle inte suttit fel:)