Page 1 of 1
Stora E30, vilka utväxlingar med lamelldiff?
Posted: 23 Apr 2009, 14:02
by Vision79
Vad finns det för alt på lamelldiffar under 3.25 till stora e30?
Posted: 23 Apr 2009, 14:17
by Ludde_
Vilka som såldes med lamelldiff vet jag inte, men det finns ju utväxlingar hela vägen ner till 2,65 och sen är det ju bara att flytta över innehållet till din lamelldiffade klump?
borde väll inte vara några problem?
Posted: 23 Apr 2009, 14:23
by Vision79
Ludde_ wrote:Vilka som såldes med lamelldiff vet jag inte, men det finns ju utväxlingar hela vägen ner till 2,65 och sen är det ju bara att flytta över innehållet till din lamelldiffade klump?
borde väll inte vara några problem?
Nja, pinjong ska dras med rätt moment med kolapshylsor etc, har inte tid och grejja utan det ska vara bulton
Posted: 23 Apr 2009, 16:01
by KKR-Rille
Tja, jag har en 2.65 liggandes! har du kvar 535 klumpen så kan vi byta, eller om du har en annan diff eller nå!
Posted: 23 Apr 2009, 16:41
by Vision79
KKR-Rille wrote:Tja, jag har en 2.65 liggandes! har du kvar 535 klumpen så kan vi byta, eller om du har en annan diff eller nå!
Har du inte M535 klump på din idag?
Posted: 23 Apr 2009, 17:04
by ILiveToRide
För normala BMW:
Alla fanns som LSD. Men de är inte vanliga.
2.65 fanns väl inte? Däremot 2.79 och 2.93 vilka båda bara fanns i ETA bilar. Alltså inte i sverige.
M3 evo II har 3.15.
Alpina modellerna kanske fanns med hög utväxling.
Posted: 23 Apr 2009, 17:09
by KKR-Rille
Vision79 wrote:KKR-Rille wrote:Tja, jag har en 2.65 liggandes! har du kvar 535 klumpen så kan vi byta, eller om du har en annan diff eller nå!
Har du inte M535 klump på din idag?
Jo Fast med M5 innehåll, har ju även en m535 klump liggandes, men det kan ju va kul att ha två
Posted: 23 Apr 2009, 17:13
by KKR-Rille
ILiveToRide wrote:För normala BMW:
Alla fanns som LSD. Men de är inte vanliga.
2.65 fanns väl inte? Däremot 2.79 och 2.93 vilka båda bara fanns i ETA bilar. Alltså inte i sverige.
M3 evo II har 3.15.
Alpina modellerna kanske fanns med hög utväxling.
Det har du rätt i, men tar man e30ins bakre kåpa och trycker dit på 525tds bakaxel så har man en bult on e30 klump på 2.65
Posted: 23 Apr 2009, 17:54
by markus
KKR-Rille wrote:ILiveToRide wrote:För normala BMW:
Alla fanns som LSD. Men de är inte vanliga.
2.65 fanns väl inte? Däremot 2.79 och 2.93 vilka båda bara fanns i ETA bilar. Alltså inte i sverige.
M3 evo II har 3.15.
Alpina modellerna kanske fanns med hög utväxling.
Det har du rätt i, men tar man e30ins bakre kåpa och trycker dit på 525tds bakaxel så har man en bult on e30 klump på 2.65
Precis det jag har nu och det är lagom om man har skapligt med mos
Posted: 23 Apr 2009, 18:10
by Avvah
Jag har en 2.79 från staterna (: vi får se i sommar vad den leverar med en diesel zf låda (:
Posted: 25 Apr 2009, 09:44
by Vision79
Har fått tag på en fräsch 2.65 klump jag köper...