Stora E30, vilka utväxlingar med lamelldiff?
Posted: 23 Apr 2009, 14:02
Vad finns det för alt på lamelldiffar under 3.25 till stora e30?
Nja, pinjong ska dras med rätt moment med kolapshylsor etc, har inte tid och grejja utan det ska vara bultonLudde_ wrote:Vilka som såldes med lamelldiff vet jag inte, men det finns ju utväxlingar hela vägen ner till 2,65 och sen är det ju bara att flytta över innehållet till din lamelldiffade klump?
borde väll inte vara några problem?
Har du inte M535 klump på din idag?KKR-Rille wrote:Tja, jag har en 2.65 liggandes! har du kvar 535 klumpen så kan vi byta, eller om du har en annan diff eller nå!
Jo Fast med M5 innehåll, har ju även en m535 klump liggandes, men det kan ju va kul att ha tvåVision79 wrote:Har du inte M535 klump på din idag?KKR-Rille wrote:Tja, jag har en 2.65 liggandes! har du kvar 535 klumpen så kan vi byta, eller om du har en annan diff eller nå!
Det har du rätt i, men tar man e30ins bakre kåpa och trycker dit på 525tds bakaxel så har man en bult on e30 klump på 2.65ILiveToRide wrote:För normala BMW:
Alla fanns som LSD. Men de är inte vanliga.
2.65 fanns väl inte? Däremot 2.79 och 2.93 vilka båda bara fanns i ETA bilar. Alltså inte i sverige.
M3 evo II har 3.15.
Alpina modellerna kanske fanns med hög utväxling.
Precis det jag har nu och det är lagom om man har skapligt med mosKKR-Rille wrote:Det har du rätt i, men tar man e30ins bakre kåpa och trycker dit på 525tds bakaxel så har man en bult on e30 klump på 2.65ILiveToRide wrote:För normala BMW:
Alla fanns som LSD. Men de är inte vanliga.
2.65 fanns väl inte? Däremot 2.79 och 2.93 vilka båda bara fanns i ETA bilar. Alltså inte i sverige.
M3 evo II har 3.15.
Alpina modellerna kanske fanns med hög utväxling.