Page 1 of 2

525ix bakaxel (visco)

Posted: 22 Apr 2009, 20:00
by Hansa
Är dom bakaxlarna bolt-on på en E34 525 från 1994?

Mvh

Re: 525ix bakaxel (visco)

Posted: 22 Apr 2009, 20:00
by Nemesis_turbo
Hansa wrote:Är dom bakaxlarna bolt-on på en E34 525 från 1994?

Mvh


tilläger att den det frågas om kommer ifrån en 1992

Posted: 22 Apr 2009, 20:07
by Hansa
Sen även för/nackdelar/erfarenheter av viscodiffarna..

Posted: 24 Apr 2009, 21:18
by Hansa
Nån som vet?

Posted: 24 Apr 2009, 22:05
by Bmw*Alex
Hansa wrote:Nån som vet?



du vill ha snabba svar hansa 8) folk hinkar ju öl :D


Edit: såg nu att det var den 22 du skrev första my bad 8)

Posted: 24 Apr 2009, 22:39
by Hansa
Bmw*Alex wrote:
Hansa wrote:Nån som vet?



du vill ha snabba svar hansa 8) folk hinkar ju öl :D


Edit: såg nu att det var den 22 du skrev första my bad 8)


Man tycker ju nån borde veta :D , men jag skulle tro att det är bara skruva dit rakt på..

Posted: 26 Apr 2009, 17:00
by Rsjerry
Hansa wrote:Sen även för/nackdelar/erfarenheter av viscodiffarna..


Tål inte värme för 5 öre så efter lite inspirerad körning känns det som att man har en obromsad diffklump :(

Posted: 26 Apr 2009, 18:51
by Hansa
Rsjerry wrote:
Hansa wrote:Sen även för/nackdelar/erfarenheter av viscodiffarna..


Tål inte värme för 5 öre så efter lite inspirerad körning känns det som att man har en obromsad diffklump :(


Det är alltså så? så viscodiffarna är inget att ha alltså?

Posted: 27 Apr 2009, 08:09
by Nemesis_turbo
tål inte inspirerad körning? min diffdae hela kvällen i söderhamn i lördags. gjorde slut på 2 par bakdäck på 1.5 timme utan att den slutade diffa

Posted: 27 Apr 2009, 14:57
by Nobbe
som skrivet tidigare, dom är känsliga mot hög olje-temp. så en kylare är absolut inget fel att ha. har man mkt effekt så skulle iaf jag byta direkt till en mekanisk lsd ist! den låser ju med momentet över klumpen så..

Posted: 27 Apr 2009, 16:38
by Hansa
Nobbe wrote:som skrivet tidigare, dom är känsliga mot hög olje-temp. så en kylare är absolut inget fel att ha. har man mkt effekt så skulle iaf jag byta direkt till en mekanisk lsd ist! den låser ju med momentet över klumpen så..


Orginal M50B25 på 192hk är inget effektmonster direkt =)

Posted: 27 Apr 2009, 19:24
by Rsjerry
Nemesis_turbo wrote:tål inte inspirerad körning? min diffdae hela kvällen i söderhamn i lördags. gjorde slut på 2 par bakdäck på 1.5 timme utan att den slutade diffa


Kanske är olika från diffbroms till diffbroms :?:

Jag knäckte min på 10min bankörning och sen spann det innerhjul :o :(

Posted: 27 Apr 2009, 19:37
by Nemesis_turbo
ja och sedan kan det juh kanske bero på hur hög motoreffekt man har med

Posted: 27 Apr 2009, 22:21
by Nobbe
Hansa wrote:
Nobbe wrote:som skrivet tidigare, dom är känsliga mot hög olje-temp. så en kylare är absolut inget fel att ha. har man mkt effekt så skulle iaf jag byta direkt till en mekanisk lsd ist! den låser ju med momentet över klumpen så..


Orginal M50B25 på 192hk är inget effektmonster direkt =)


Då behöver du nog inte va orolig. :wink:
Nä, men seriöst så vet ja inte hur bra BMW:s visco diffar är, har en själv på min egna "projekt-bil" (världens längsta projekt fö) dock av annat märke, den håller sånär för original ca 300hk.

Robbz körde med ix viscodiff på e30:n för typp 7år å 300hästar sen., men den pajja av andra orsaker, dreven sprängdes i småbitar.


Rsjerry wrote:Kanske är olika från diffbroms till diffbroms :?:

Nja, en diffbroms knäcker man inte i första taget, då den bygger på andra principer än en visco.

Posted: 27 Apr 2009, 22:33
by Falck
Nemesis_turbo wrote:tål inte inspirerad körning? min diffdae hela kvällen i söderhamn i lördags. gjorde slut på 2 par bakdäck på 1.5 timme utan att den slutade diffa


hmm nu blir man nyfiken. vad åkte du för kärra i lördags då?

Posted: 27 Apr 2009, 22:52
by Ludde_
Falck wrote:
Nemesis_turbo wrote:tål inte inspirerad körning? min diffdae hela kvällen i söderhamn i lördags. gjorde slut på 2 par bakdäck på 1.5 timme utan att den slutade diffa


hmm nu blir man nyfiken. vad åkte du för kärra i lördags då?



Hans touring har väll m50 och visco? så misstänker att det va den?

Annars är jag också nyfiken :)

Posted: 28 Apr 2009, 09:30
by Hansa
Ludde_ wrote:
Falck wrote:
Nemesis_turbo wrote:tål inte inspirerad körning? min diffdae hela kvällen i söderhamn i lördags. gjorde slut på 2 par bakdäck på 1.5 timme utan att den slutade diffa


hmm nu blir man nyfiken. vad åkte du för kärra i lördags då?



Hans touring har väll m50 och visco? så misstänker att det va den?

Annars är jag också nyfiken :)


Kolla hans projektråd vetja =) .

men Nemesis_turbo , jag försökte få tag på dig på lördagen men det gick inge bra. annars har du kunnat ta med viscon =) men den lär väll inte gå upp i rök precis? =)