Page 1 of 3
Fembult bak E30, ET?
Posted: 13 Apr 2009, 20:17
by RoDe
ni som konverterat till fembult bak på e30 med m3e30 nav och kör med 17" fälgar och standard kaross,
vilket ET kör ni med och hur breda fälgar har ni?
nyfiken då jag läst att m3e30 naven bak tillsammans med skivorna breddar 20mm per sida och mina bakre fälgar är 10x17" ET20. kommer detta att funka?
Posted: 14 Apr 2009, 13:55
by Krillian
seriöst??
då frågar jag med en fråga. blir samma om man kör med 323ti nav och skivor??
Posted: 14 Apr 2009, 17:43
by JohanE
Jag är väldigt tveksam till att det kommer funka.
Jag körde med 8x17 ET20 när jag hade originalkaross och då såg det ut såhär:

Re: Fembult bak E30, ET?
Posted: 14 Apr 2009, 19:53
by HULTA
RoDe wrote:ni som konverterat till fembult bak på e30 med m3e30 nav och kör med 17" fälgar och standard kaross,
vilket ET kör ni med och hur breda fälgar har ni?
nyfiken då jag läst att m3e30 naven bak tillsammans med skivorna breddar 20mm per sida och mina bakre fälgar är 10x17" ET20. kommer detta att funka?
kommer inte att funka...
Posted: 14 Apr 2009, 20:35
by HULTA
m3e30 bakvagn med act 9,5x17 et41....
kanska hårt rullade skärmar,så dina hjul kommer sitta ungefär 35mm längre ut

Posted: 14 Apr 2009, 23:02
by RoDe
sååå, idag bytte jag mina nav till 5-bults m3e30 nav. m3e30 skivor och ok.
satte på mina fälgar, OZ Mito 10x17" ET20. funkar hur bra som helst. kan aldrig va så att det breddar 20mm mer per sida med m3e30 naven.
jämförde originalnaven mot m3e30naven, skiljde endast max 4mm. jämförde dom bakre skivorna också, skiljde max 2mm.
Posted: 15 Apr 2009, 06:59
by JohanE
Vad har du då för däck på? Släng upp lite bilder på hur det blev.
Kul att det funkade men ändå lite konstigt tycker jag då mina stack lite utanför redan vid 8" och samma ET...
Det skiljer bara 6mm i ET på M3 och vanliga E30 (7x15ET30 & 7x15ET24) så 20mm kan inte stämma, 4mm verkar mer rätt.
Posted: 15 Apr 2009, 08:46
by HULTA
då är det inte et20 fast det står så på fälgen...
Posted: 15 Apr 2009, 10:25
by RoDe
kan knäppa en bild ikväll. har 225/35 däck bak.
det är ET20 på fälgarna, har suttit på en m5e34 innan och hur ofta ljuger OZ om sina inpressningsmått på fälgarna?
Posted: 15 Apr 2009, 14:42
by BRUZZE
sa ju d

Posted: 15 Apr 2009, 15:05
by RoDe
här kommer lite bilder då.
OBS! bilen står på pallbockar. blir mer camber sen när bilen är nere.
uppifrån
framifrån
bonus

Posted: 15 Apr 2009, 15:59
by FugitivE
Kan vara bra att veta
Tack!
Posted: 15 Apr 2009, 16:34
by HULTA
okej de där blir säkert bra
Posted: 16 Apr 2009, 11:12
by RoDe
HULTA wrote:okej de där blir säkert bra
kan inte bli bättre.
ändå konstigt när jag ser dina spec på fälgarna och det ET du kör med.
måste ju va någonting annat som gör att m3e30 bakvagnen breddar så mycket utåt.
Posted: 19 Apr 2009, 19:13
by Krillian
uppar..
hade du org "325" bakvagn med endast m3 nav / bromsar osv ?
Posted: 19 Apr 2009, 19:21
by RoDe
Krillian wrote:uppar..
hade du org "325" bakvagn med endast m3 nav / bromsar osv ?
ja. 325 bakvagn. nav, skivor och bromsok från m3e30.