Page 1 of 1
Haltech med msd-dis4 eller sekvensielt?
Posted: 07 Apr 2009, 21:43
by m30Lynet
Ble fortalt at haltech med msd-dis4 så kan jeg få tenningsfeil,pga den tenner på eksostakt å ikke arbeidstakt? Denne fyren mener det er bedre å bytte sprut å kjøre motoren sekvensielt?? Hva mener folket,trenger gode råd om dette,motor er en nyrenovert m30m102 med smidde råder å nye smidde Mahle stempler,satser på 550-600hk
Posted: 07 Apr 2009, 23:30
by Nisse Järnet
Inga problem att köra waste spark!
Posted: 08 Apr 2009, 09:09
by Sunspec
Det er mange motorer idag som har wastespark tenning originalt. Tror heller ikke det går ann å kjøre fullsekvensielt med haltech. Gjør hvertfall ikke det med autronic!
Posted: 08 Apr 2009, 10:36
by dre racing@
Og hvem fortalte deg det?? den tenner BÅDE på eksostakt og arbeidstakt.
men dette er jo ikke noe problem i det heletatt. Kjør på du
Posted: 08 Apr 2009, 11:25
by Vipe
Kommer an på hvilken Haltech det er snakk om..
Jeg kjører full sekv. innsprøyting og direct ignition på min M50 med E11v2.
Posted: 08 Apr 2009, 14:44
by Sunspec
Vipe wrote:Kommer an på hvilken Haltech det er snakk om..
Jeg kjører full sekv. innsprøyting og direct ignition på min M50 med E11v2.
Okey, da lærte jeg noe nytt
Vet du om det er noen effektmessig forskjell på wastefire kontra direct?
Posted: 08 Apr 2009, 22:09
by no1_martin
E11v2 6 kanaler fär tändning = sekventielt up till 6 cyl
E6x 4 kanaler för tändning sekventielt upp till 4 cyl
Posted: 09 Apr 2009, 08:42
by m30Lynet
dre racing@ wrote:Og hvem fortalte deg det?? den tenner BÅDE på eksostakt og arbeidstakt.
men dette er jo ikke noe problem i det heletatt. Kjør på du
En som trur han har peiling,mente jeg burde selge haltech'n å kjøpe vipec88 å kjøre sekvensielt for wastespark var gammeldags mente han...har snakka med et par om dette som har litt mere peil enn meg å de lurer på hvem planet han datt ned ifra
Ser du er ifra Flisa,er vel kanskje ikke så langt unna denne ole_m7 som han kaller seg på bimmers forumet som sa dette om wastespark..
Posted: 11 Apr 2009, 09:58
by MRMRacing
Finns ingen anledning till att sälja systemet för att bara få direct fire, det ger inte mera effekt. Däremot kan det ge mera tändeffekt men det beror helt på din cdi/slutsteg/spole konfiguration. Waste fire går lika bra som sekventiell tändning, men kan dra lite mera ström (vissa säjer stiften håller sig renare men är nog mest snack
). Men under vissa förhållanden som tex 5-cylindrigt är wasted fire inget bra även om vissa kör även detta med gott resultat, har man sedan lustgas (NOS) och ALS (anti-lag) och vassa kamaxlar kan man få detonation i insuget (tvistas det om).
Så byt inte om det fungerar bra, däremot om du vill ha ett modernare system med bättre tarnsienthantering av bränsle och mera funktioner - då kan du byta.