Laddtrycks problem (kompressor)
Posted: 18 May 2006, 18:16
Tja
Har funderat på detta ett tag nu och frågat diverse personer om vad som är felet. Ska nu ge alla en chans att hjälpa mig =)
Jag har räknat ut diametrarna på remskivorna med hjälp av enems exemel på deras hemsida. har även mailat dem och frågat om de är rätt och har fått att de är rätt räknat. laddtrycket borde ligga på 1,2bar istället för de 0,5bar som jag får ut. även med de gamla remskivorna som satt på gav 0,5bar.. och när ja plockat ner motorn så räknade jag på det och de borde ha gett runt 1,4 nånting =/.. har kollat alla tryckrör med rök för att se om dem är täta, avlastningsventilen stänger som han ska vid gaspådrag. men ändå inte rätt laddtryck.. Började genast fundera på om kompressorn kunde vara slut.. men då ja kollade den innan jag satte på den på motorn konstaterade ja ju att den såg bra ut vilket borde ta bort den ur felsökningslistan.. vet nu inte vad ja ska göra mer.. då BRUZZE kläckte nåt om en lmm.. han sa att de väl satt en luftmängdmätare på denna motorn istället för en luftmassemätare? eller tvärtom =).. skulle detta kunna ha nåt med saken att göra? vad ska ja göra? testa med 535lmm eller nåt? Då bilen mappades var just lmm punkten där snubben som mappade inte riktigt fattade varför han inte kunde få de bra. men han visste inte vad de berodde på.
Ös på med era kloka ord gott folk!! =)
Har funderat på detta ett tag nu och frågat diverse personer om vad som är felet. Ska nu ge alla en chans att hjälpa mig =)
Jag har räknat ut diametrarna på remskivorna med hjälp av enems exemel på deras hemsida. har även mailat dem och frågat om de är rätt och har fått att de är rätt räknat. laddtrycket borde ligga på 1,2bar istället för de 0,5bar som jag får ut. även med de gamla remskivorna som satt på gav 0,5bar.. och när ja plockat ner motorn så räknade jag på det och de borde ha gett runt 1,4 nånting =/.. har kollat alla tryckrör med rök för att se om dem är täta, avlastningsventilen stänger som han ska vid gaspådrag. men ändå inte rätt laddtryck.. Började genast fundera på om kompressorn kunde vara slut.. men då ja kollade den innan jag satte på den på motorn konstaterade ja ju att den såg bra ut vilket borde ta bort den ur felsökningslistan.. vet nu inte vad ja ska göra mer.. då BRUZZE kläckte nåt om en lmm.. han sa att de väl satt en luftmängdmätare på denna motorn istället för en luftmassemätare? eller tvärtom =).. skulle detta kunna ha nåt med saken att göra? vad ska ja göra? testa med 535lmm eller nåt? Då bilen mappades var just lmm punkten där snubben som mappade inte riktigt fattade varför han inte kunde få de bra. men han visste inte vad de berodde på.
Ös på med era kloka ord gott folk!! =)