Page 1 of 11
Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm. 10,72/211 km/h 402m
Posted: 16 Mar 2009, 22:02
by Lill.Persson
2009 Setup
tråkig film på sida 3 finns. men inget märkvärdig.
Bilen är en E36 325 -91 som det har klämt ner en turbo i och körs på E85
Effekt 468whp
Nm 514
Motorn M50b25 icke vanos
med en m52b28 topp
lackat motor delar
renoverad block med nya lager, kolvringar, å packningar
toppen renoverad med mirafrästa racesäten
Hela vevpartiet är balanserat
Motor Spec
*Balanserad ovh viktjusterad botten
*orginal kolvar och stakar
*Arpbultar till toppen
*MLS t-packning
*PPF:s 50mm dump
*Tial 38 wastegate
*Insug och Fuelrail ppf:s
*Gjutet grenrör ppf:s
*Precision SC62 Turbo
*Precision 1260cc Spridare
*ventilfjäderbrickor i alu
*kammar Z2
*Vipec V44 5/7bar map
*Vag spolar
*Aeromotive BTR AN10
*PPF:s Catchtank 4l
*stålomspunnen slang med AN kopplingar
*Nuke filter
*Nuke vacuum station
*Aeromotive A1000
*Accufab 70mm Spjäl med TPS
*IC 600*300*100
Tillbaka efter två veckors arbete
hann med att böja ett rör på jobbet som ja tänkte ha till railen för soppa ledning.
Tycker det blev ett bra resultat efter lite puts : )
så får man väl se hur det går med filter byten
men tyckte dä blev bra så den röret får sitta där
Mvh/Lill.Persson
Posted: 31 Mar 2009, 23:49
by Lill.Persson
Det är gott att vara tillbaka till bygget efter två veckors frånvaro. så han ja med att göra en soppa ledning på jobbet.. kändes fint
Posted: 01 Apr 2009, 01:31
by ippe
Ser ju riktigt stiligt ut! ska bli kul att se hur det här slutar
:
kommer garanterat följas!
Vad har du för effektmål?
Posted: 01 Apr 2009, 08:19
by Lill.Persson
tack å tack
satsar på 400 whp
det är trots allt första bygget.. så dä räcker nog gott och väl
Posted: 01 Apr 2009, 16:08
by Storås
Lill.Persson wrote:tack å tack
satsar på 400 whp
det är trots allt första bygget.. så dä räcker nog gott och väl
400whp passerar du med lätthet
Ser riktigt bra ut också !
Mvh
Posted: 01 Apr 2009, 16:49
by Lill.Persson
hehe dä låter låvande... om det är något man vill forsätta med säsongen efter detta.. så behövs ju inte så mycket uppgraderas för att plocka ut mer.. så dä känns ju fint.. nu vill man få i hop grejorna när det är så fina dagar som denna har vart =).. tack ska du ha.. det uppskattas verkligen får man ännu mera glöd att bli klar
Posted: 02 Apr 2009, 17:55
by moonzhine
ser bra ut,faktist snyggt med svartlackat insug,men de där är väl ingen B28 topp?
Posted: 02 Apr 2009, 22:01
by Lill.Persson
tack så mycket. kollade på de där... det stog ju faktiskt 2,5 på toppen. ja tog för givet att det var en b28 topp eftersom det är 6mm skaft på ventilerna.. kan det vara en b23 topp?
Posted: 02 Apr 2009, 22:19
by Lill.Persson
nu har man fått hem kopplingen. 618 tryckplatta och en 4-puckad lamel
så har jag även börjat på dona till oljereturen. nu är det bara att hitta nån som svetsar alu.. så man får dä färdigt
så lite förberedelser för kammarna... hoppas ja får dom i morn så man kan göra färdig den delen
Posted: 03 Apr 2009, 10:03
by moonzhine
det står faktist 2.5 på b28 topparna oxå men på b28 har du ju vanos..
Posted: 03 Apr 2009, 14:01
by Persson
Vanosen är bortplockad. Så det är nog en b28 topp ändå.
Mvh Fredrik
Storebror som hjälper lillebror
Posted: 03 Apr 2009, 19:50
by Lill.Persson
idag har varit en sån där dålig dag.
fick inga kammar men så kom bror på att han hade ett par snällare kammar liggandes 260 graders. så vi tänkte montera dessa i stället
så tänkte ja spara dom andra för nästa bygge.
men vi kom inte så lång.. när vi skulle montera dessa så upptänkte vi att det var gängpaj i några pinbultar. så det kanske är meningen att ja ska dom andra värstingarna
men fick lite andra grejer i dag som ja kunde montera som grenrörspackning och kopparmutrar så nu sitter grenröret på plats och remhjul till vattenpumpen, hydralspännare. plus lite packningar. så tackar ja för mig i dag.. gnatt
Posted: 08 Apr 2009, 08:43
by Lill.Persson
Provlacka ventilkåpan och plasten se hur dä blev svart... kanske blir bra när den sitter i bilen då motorutrymmet är grå. eller vad tror ni?
passade på att blästra tråget.. blev lite skillnad
så blästrade ja av m3 oken som även kommer komma på plats med slitsade skivor så blir det kanske lite bättre bromsar. men nu har jag åkt hem till hem byn.. så nu blir det inge mer på motorn denna sväng.. men tänkte passa på att tiga returen från turbon.. och montera buren.. eller båge kanske ni kallar det
Posted: 08 Apr 2009, 09:06
by Snekast
Trevligt, tycker M50 motorerna är så sjukt.... Snygga!
Kör på svart till kåpan också, matchar ju insuget så fint =)
Posted: 08 Apr 2009, 09:18
by Lill.Persson
ja dom är rätt frän faktiskt
... ja jag tror dä blir så faktiskt... men skulle haft en finare plast kåpa som det inte är en djup repa på... men whata heck den ska ju inte på nån utställning.. den kommer ju vara till för att användas så kanske lägger till nått till lager lack så får det vara
Posted: 08 Apr 2009, 09:29
by Vision79
Ser bra ut!, gillar finishen på PPF insugen:)