Page 1 of 1

supermotard köpes

Posted: 09 Mar 2009, 22:31
by HenrikF
Vet i fan varför jag sålde min gamla... Men om någon sitter på en motard i bra mekaniskt skick (estetiskt lite skit samma lär ändå välta den ett par ggr) så hojta till.
Kollar på ktm 640 660, samt xr650r
Några andra tips på hojar för en som vill ha stånka och mer gatanpassade serviceintervaller?
Hur är husqvarna o husaberg? andra märken?

Posted: 09 Mar 2009, 22:41
by ZAK
Om du har vägarna förbi Karlskrona och det är fint väder så kan du få provköra min Ktm 660 LC4 '05.
Image

Bra drag och mkt hoj för pengarna tycker jag :twisted:
Dock tror jag inte ska sälja min pärla då den är mkt välskött.
Men allt är tillsalu för rätt pengar =]

Posted: 09 Mar 2009, 22:45
by HenrikF
tack för erbjudandet zak. men med min otur lär jag välta den och bli evigt skuldsatt..
Är det stor skillnad mellan din och en 640 01a?

Posted: 09 Mar 2009, 22:55
by ZAK
Vad jag har fått fram för info så är 640n tyngre och har mindre HK samt inte ha olja i ramen.

Min 660 har nyare förgasaren samt ha olja i ramen för att hjälpa till med smörjning om man åker mkt bakhjulsåka.

Tror dock 640n har elstart vilket inte min har.

Sen om du skulle välta är inte det hela världen.
Ett kåpset till min hoj skulle visst inte kosta så många kronor.. runt 2000:- om jag minns rätt.

Posted: 09 Mar 2009, 23:24
by pizza
Polaren har en KTM SuperDuke R till salu, står i Falun, dra ett SMS till på 070-757 29 36 så får du nummret till honom av mig den vägen.

Den är i toppskick, riktig över pedant som har den.

Pizza

Posted: 10 Mar 2009, 07:26
by Doktorn
660 är mer busig än 640, den går bort.

Hade själv en XR650 men dom måste man kitta med förgasare o helsystem för att dom ska funka, men då går dom fint! Mkt mjukare och vibrationsfriare gång än 660, den vibrerar o skramlar nå sjukt! På xr åker man lungt 20-25 mil på ett bräde =) Mer pulver oxå o stabilare både på ett och 2 hjul.

660 får väl ha creds för den är xx kilo lättare och mer svängbar om man gillar tex gocartbanor osv.

Posted: 10 Mar 2009, 08:04
by HenrikF
Tack för tipsen, och redogörelserna. Prioriterar lägre pris och risigare estetiskt skick. Ser gärna offroadhjul med på köpet.
660 ligger runt 45k och det är lite mer än jag tänkte lägga på hojköp.
Visst kan man sitta och skabb-pruta på alla hojar man ser, men blir själv så trött när man får såna mail när man annonserar.

Posted: 11 Mar 2009, 07:43
by BmwFredrik
sålde precis min husqvarna 510 -06 den va jag nöjd med den lilla stunden jag hade den. dock smällde jag med en bil förra sommaren då bilföraren inte förstod högerregeln :( men en sådan rekommenderar jag starkt lite underhåll och mkt köra.
till skillnad från ktm och husaberg som man ska ställa ventiler och greja med var 5:e timme :P
Image
Mvh

Posted: 11 Mar 2009, 21:15
by HenrikF
http://www.blocket.se/vi/20309406.htm?ca=23_11_s

Vad tror panelen om denna? Blir jag positiv eller negativt överaskad jämfört med 640in jag hade (menar rent prestandamässigt.. )
Hur är de med serviceintervaller på dessa?

kanske skulle flyttat tråden till "övrigt" då det nu mer är en fråga om vilken hoj man ska ha (verkar inte som om nån här har en som passar mig)

Posted: 12 Mar 2009, 08:48
by Henrik
Ska du serva lite samt ha bra driftsäkerhet så köp en ktm 640.. Samt inte köpa för gammalt..
//

Posted: 12 Mar 2009, 21:52
by Less is more
Mitt tips är husa 650.. billiga i inköp, dock är det lite skruva men väldigt lätt mekat. Men gud förbannat vad de går! Helt underbara.

//MVH Danne

Posted: 13 Mar 2009, 08:30
by HenrikF
conny, ca-pris på kompisens hoj?

Husabergarna, vad är det man vinner på att få serva hela tiden? Har de mer effekt eller?
http://www.blocket.se/vi/20309406.htm?ca=23_11_s
Denna är mkt intressant, men orkar inte med massa mekande, då jag inte kommer ha nånstans att skruva på framöver.

Posted: 09 Apr 2009, 13:59
by HenrikF
Var precis nere och köpte hojen av ortens cykelhandlare. Många är de gånger han har väckt grabben när han fläskar på utanför :) Men nu är de slut med det, nu är de jag själv som ska väcka honom (till tjejens fasa :lol: :lol: )
De blev en 660smc. De är rätt extrema ju.. varken batteri, tändningslås eller elstart. ej reggad för passagerare eller nått. Tror jag blir nöjd. Går som ett svin gör den iaf.