Hejsan!
Det är så att jag håller på att bygga en gokart med en 80cc crossmotor på, och nu sitter jag och funderar på hur jag ska lösa bränsletillförseln till motorn? Det är ett "riktigt" gokart chassie jag köpt på mig med gokart tank. värt att nämna är att jag har en vanlig mikuni förgasare, ingen membran-gasare som på vanliga gokartar.
Då förgasaren sitter högre än själva tanken så blir det ju problem, lite lösningar som jag klurat på ;
1. Vad jag förstått så använder man normalt vevhustrycket till membranförgasare? Men om jag ist skulle använda avgastrycket? Alltså svesta fast en nippel i slutet på expansionkammaren, och sedan dra en slang därifrån till tanken?
2. Elektronisk bränslepump. Finns små pumpar som pumpar 0.2 bar som mest, frågan är vad min förgasare tycker om övertryck?
3. Kasta skiten.
Kanske är helt ute o cyklar, få höra lite teorier
Såga mina ideér lite
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
elektronisk bränslepump är nog bara att glömma om du inte bygger en retur i flottör huset.
avgastryck kan funka man måste prova
annar prova självsug, alltså du har nån pump av nått slag kanske en handpump som man luftar gamla dieslar med eller nåt liknande? för att få fram soppan så att den flödar av sig själv sen? så gjorde vi på min båt som va gjord för 5hk men motorn gav 30
den gick som in i helvete
avgastryck kan funka man måste prova
annar prova självsug, alltså du har nån pump av nått slag kanske en handpump som man luftar gamla dieslar med eller nåt liknande? för att få fram soppan så att den flödar av sig själv sen? så gjorde vi på min båt som va gjord för 5hk men motorn gav 30
den gick som in i helvete
Finns en grej som kallas "gokart pump" inom moped bygget, typ en sån här
http://www.startuning.se/?pages=product&id=3666
samma som sitter på snöskotrar, finns på vrm.se ( mikuni original)
edit : den fanns inte på vrm , men dom hade det förut.
http://www.startuning.se/?pages=product&id=3666
samma som sitter på snöskotrar, finns på vrm.se ( mikuni original)
edit : den fanns inte på vrm , men dom hade det förut.