Page 1 of 1
Funkar msd dis-4 cdi box med m5 3.8 spolar?
Posted: 15 May 2006, 18:39
by Blown M5
Någon som testat? försöker hålla ett så originalt motorum som möjligt
Posted: 15 May 2006, 21:47
by Bmwandreas
Funkar då fint med 963hk med Autronic 500R, och då funkar det med största sannolikhet med dis-4 också.
Posted: 16 May 2006, 20:48
by Blown M5
okey, men vilken av boxarna är att föredra (msd vs. autr.)? är det någon ide att testa utan box när man ska ladda 1 bar?
Posted: 16 May 2006, 21:26
by Bäckis
Testa utan box? Vad ska du köra för styrsystem? Inte många som har inbyggda tändsteg.
Posted: 16 May 2006, 21:53
by Blown M5
kör ett microtech system som är kopplat till orig. spolar, har kört den ca. 100 mil som sugis så & det va inga problem.
Posted: 16 May 2006, 22:29
by Johnny H
Bäckis wrote:Testa utan box? Vad ska du köra för styrsystem? Inte många som har inbyggda tändsteg.
DTA har
Posted: 17 May 2006, 07:11
by Bmwandreas
Vems funkar inte med bmw:s spolar, fråga AndreasT.
Posted: 17 May 2006, 14:26
by Mattias Sandgren
Bmwandreas wrote:Vems funkar inte med bmw:s spolar, fråga AndreasT.
Det fungerar, men gnistan är för svag över 1 kg laddtryck när du börjat få lite cylindertryck. Man måste ha tändförstärkare för att använda dom, eller så köper man bättre spolar till att börja med.
(Det är skillnad på "tändsteg" och "tändsteg med tändförstärkning")
Posted: 17 May 2006, 16:20
by Dragon
Så med andra ord borde ja kunna köra med orginal spolarna på min s50 sugmotor om ja sätter vems?
Posted: 18 May 2006, 11:46
by Mattias Sandgren
Ja, det kommer att fungera utan problem.