Page 1 of 1
Separata spolar på m20
Posted: 15 May 2006, 09:13
by _BeeMeR_
Nån som kör med de på m20?
Isf vilka kör ni me?
///zemrén
Posted: 15 May 2006, 12:54
by Nicke Nyman
Dessa är ju iofs dubbelspolar, men lånar av PPF;s tråd...
Men BMW M5 borde väl funka eller från M50 motorn?
Posted: 15 May 2006, 17:14
by Kim Frederiksen
lånar lite här!
men går det att flytta spolan från stiften me M50 spolar??
Posted: 16 May 2006, 18:36
by _BeeMeR_
ingen som kör me de lr??
///zemrén
Posted: 16 May 2006, 19:40
by johankihl
Det är svårt att hitta separata spolar med inbyggda steg för tändkablar.
Spolarna som sitter på Volvos vita 5-cyl motor kan man sätta tändkablar på, dessa har även inbyggda tändförstärkare.
Spolar från M50 mfl som sitter direkt på stiftet och fungerar inte utan att man gör om dem för tändkablar. Dessutom behöver de en tändförstärkare och sprut som kan köra dem sekventiellt.
Posted: 16 May 2006, 23:57
by _BeeMeR_
johankihl wrote:Det är svårt att hitta separata spolar med inbyggda steg för tändkablar.
Spolarna som sitter på Volvos vita 5-cyl motor kan man sätta tändkablar på, dessa har även inbyggda tändförstärkare.
Spolar från M50 mfl som sitter direkt på stiftet och fungerar inte utan att man gör om dem för tändkablar. Dessutom behöver de en tändförstärkare och sprut som kan köra dem sekventiellt.
köra dom sekventiellt ska väl vems klara?! Gåre bra att göra om dom för tändkablar då?
Vilka volvos sitter dom i då?
///zemrén
Posted: 17 May 2006, 08:24
by kallevedlund
850 och nyare med femma eller sexa
Posted: 17 May 2006, 08:40
by _BeeMeR_
ok... fint... 850 me sexa?
///zemrén
Posted: 17 May 2006, 09:13
by affe
jag skulle nog säga v70/s70 1999 och framåt 850,s70,v70 sitter det fördelar på fram till och med 1998
Posted: 17 May 2006, 09:16
by Krillian
skurt wrote:850 och nyare med femma eller sexa
kanske menar volvo 850 å "nyare" volvos med både 5cyl / 6cyl
Posted: 17 May 2006, 11:25
by kallevedlund
Krillian wrote:skurt wrote:850 och nyare med femma eller sexa
kanske menar volvo 850 å "nyare" volvos med både 5cyl / 6cyl
exakt... dessa motorer kallas "vitmotor" (alublock)
men som affe säger så kom inte fördelarlöst förrän 98 nånstans..
Posted: 17 May 2006, 13:58
by _BeeMeR_
skurt wrote:Krillian wrote:skurt wrote:850 och nyare med femma eller sexa
kanske menar volvo 850 å "nyare" volvos med både 5cyl / 6cyl
exakt... dessa motorer kallas "vitmotor" (alublock)
men som affe säger så kom inte fördelarlöst förrän 98 nånstans..
Ok.. då äre lugnt... men VEMS har ju egna inbyggda tändsteg hur blire då med volvos tändsteg?
///zemrén
Posted: 17 May 2006, 14:17
by Mattias Sandgren
Det är inte så bra kräm i M50 tändstegen.. det rullar en E36 med M50-motor och VEMS i Skellefteå men den släcker gnistan över 1 kg laddtryck. Det är iof gott med mos, men kunde varit bättre.
På den används förresten inte kamsynken utan man kör wasted spark med spolarna, avfyrar dom bara i par helt enkelt.
Posted: 17 May 2006, 15:44
by _BeeMeR_
Mattias Sandgren wrote:Det är inte så bra kräm i M50 tändstegen.. det rullar en E36 med M50-motor och VEMS i Skellefteå men den släcker gnistan över 1 kg laddtryck. Det är iof gott med mos, men kunde varit bättre.
På den används förresten inte kamsynken utan man kör wasted spark med spolarna, avfyrar dom bara i par helt enkelt.
Ok.. de va ju itne så bra.. aldeles för lite ladd då=)
///zemrén
Posted: 17 May 2006, 17:42
by johankihl
Om vems har inbyggda tändsteg så ska det gå bra att köra med spolar från 318iS. Jag har fyra st liggande tror jag. De är det tändkablar på orginal.
Posted: 17 May 2006, 17:50
by bmw_fredde
är samma tändspolar på m50, det är bara å slita bort gummigrejen som går ner till tändstiftet och sätta dit tändkabeln! jag brukar göra så på min när ja kollar tändningen.
(jag har 12st ligger)
Posted: 18 May 2006, 16:40
by erik@e30
Lånar tråden lite....
Ska själv köra med volvo spolar! Hur har ni gjort med anslutningen till tändkabeln????? de finns ju en liten gänga i spolen men vad heter den anslutningen?????